30 درصد قطعات خودروی کشور در البرز تولید می‌شود


30 درصد قطعات خودروی کشور در البرز تولید می‌شود

استاندار البرز گفت: از مدیران مربوطه و فرمانداران انتظار می رود که برای اجرای قانون 110 مالیات مبنی بر پرداخت مالیات و عوارض واحدهای تولیدی مستقر در البرز به استان، با جدیت وارد عمل شوند.

عزیزاله شهبازی روز یکشنبه ششم بهمن در اولین جلسه کارگروه آسیب شناسی حمایت از بنگاه های اقتصادی و تولیدی که در راستای مصوبات سفر ریاست قوه قضائیه به استان در استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: در شرایطی که شاهد فشار و اعمال تحریم‌های شدید در حوزه‌های مختلف هستیم باید با انسجام و تعامل بیشتری در مسیر رونق تولید و اشتغالزایی گام برداریم.

وی ادامه داد: برای تحقق اهداف مذکور هم مسئولان و هم صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی باید کنار هم باشند تا باری از مشکلات موجود برداشته شود.

به گزارش ایسنا، شهبازی با بیان اینکه مشکلات موجود در مسیر فعالیت تولیدکنندگان با دقت بررسی می‌شود، افزود: مسائل و موانع رونق تولید و صادرات در جلسات تخصصی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه اقتصادی مقاومتی و... به جد دنبال می شود و این جلسات خروجی ملموسی داشته اشت.

وی با اشاره به وضعیت مناسب البرز در حوزه تولید و اشتغازایی توضیح داد: با تعامل و همدلی مسئولان و صاحبان تولید البرز توانسته در حوزه پرداخت تسهیلات رونق تولید و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به رتبه اول کشور دست یابد.

استاندار البرز اضافه کرد: علاوه بر این، امسال شاهد کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری و رشد ۳۲ درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

این مسئول با اشاره به وضعیت صندوق نوآوری و شکوفایی البرز افزود: این صندوق با سرمایه ۱۰ میلیارد تومانی در مراحل پایانی ثبت قرار دارد.

شهبازی افزود: به طور قطع تمامی مشکلات و موانع تولید مورد بررسی قرار گرفته و در ابعاد استانی و ملی برای حل آنها اقدام خواهیم کرد، همان گونه که تاکنون در این راستا با اهتمام ویژه ای وارد میدان شده ایم.

وی ادامه داد: طبق تعهدات قوه قضائیه تمامی دعاوی حوزه تولید با همت ویژه ای پیگیری شده و با هدف جلوگیری از آسیب به روند تولید حل و فصل می شود.

استاندار البرز گفت: از مدیران مربوطه و فرمانداران انتظار می رود که برای اجرای قانون ۱۱۰ مالیات مبنی بر پرداخت مالیات و عوارض واحدهای تولیدی مستقر در البرز به استان، با جدیت وارد عمل شوند.

وی افزود: مقرر شد که هیچ واحد تولیدی با دستور قضائی بدون بررسی های لازم تعطیل نشود.

۴۴۱ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز هم در این جلسه گفت: خوشبختانه عزمی جدی میان سه قوه ایجاد شده تا بتوانیم در راستای تحقق فرموده مقام معظم رهبری در خصوص گذر از پیچ تاریخی جنگ اقتصادی گام برداریم.

جهانگیر شاهمرادی افزود: در گام نخست برای پیروزی در جنگ اقتصادی باید آسیب ها و مسائلی که مانع رشد شتابنده اقتصاد کشور می شوند را شناسایی کنیم و اگر رفع این موانع در حیطه اختیارات استان باشد در سطح استان حل و فصل شوند و اگر در سطح ملی باشند هم به حوزه ملی ارجاع شوند.

این مسئول در ادامه با تاکید بر ضرورت حمایت قضایی از صاحبان تولید گفت: آنچه فعالان بخش تولید و صنعت به ما منعکس می کنند حاکی از عدم حمایت و پیشتیبانی لازم در حوزه قضایی است.

وی یادآور شد: اگر قبول داریم کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد، باید حمایت همه جانبه را از تولیدکنندگان داشته باشیم تا بتوانیم از این جنگ سربلند بیرون بیاییم.

شاهمرادی ابراز کرد: اگر قرار باشد در این شرایط سخت هر دستگاهی بر اساس بخش نامه و دستورالعمل های دستگاهی خود اقدام کند، کاری بیش از این در حوزه حمایت از بخش تولید و صنعت نمی توان صورت داد.

این مسئول با اشاره به فعالیت ۱۲ شهرک صنعتی در استان افزود: قطع به یقین البرز در کنار استان تهران، یکی از استان های پیشرو در حوزه فعالیت های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه به زودی چند شهرک صنعتی جدید به استان اضافه می شود، گفت : دو شهرک صنعتی ماهدشت و زیبادشت در حال راه اندازی است که با افتتاح آنها در آینده ای نزدیک، ۸ شهرک صنعتی بخش خصوصی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سطح استان فعال خواهند بود.

شاهمرادی گفت: در حال حاضر ۳۵۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه در استان فعال هستند که و وجود دارد که ۵۶ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: منهای ۱۴۶ هزار نفر شاغل در کارگاه های فعال استان، ۷۰۰ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در حوزه صنعت استان به عنوان مهمترین و بزرگترین سرمایه استان مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه به وضعیت صادرات استان هم اشاره کرد و گفت: طی ۹ ماه امسال صادرات صنعتی البرز ۴۴۱ دلار میلیون بوده که در مقایسه با بالاترین عدد آن طی این سال‌ها که ۲۸۰ میلیون دلار در کل سال بوده است از رشد مناسبی برخوردار است.

استقرار بالغ بر ۱۵۰ برند معتبر کشوری در استان البرز، تولید ۳۰ درصد از قطعات خودرو در استان، فعالیت ۵۳ کارخانه تولید دارو که حدود ۷۰ درصد داروی مورد نیاز کشور را تولید می کند و همچنین وجود ۱۶۴ واحد صنعتی دانش بنیان به منظور تولید ماده اولیه دارو از صفر تا صد از طریق صنایع دانش بنیان و کسب رتبه دوم فروش محصولات صنایع دانش بنیان در کشور از دیگر ظرفیت های اقتصادی البرز است که معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز به آن اشاره کرد.

وی در رابطه با صنایع تولید داروی استان گفت: البرز تنها استان کشور است که ۹۰ درصد صادرات یک داروی خاص را به روسیه انجام می دهد و با تولید فیلتر دیالیز از طریق دو کارخانه سها و شهرک صنعتی اشتهارد سهم مهمی در رفع مسائل و مشکلات بیماران دیالیزی کشور دارد.

ایین مسئول تشریح کرد: استقرار صنایع تولید ماکارونی دارای برند کشوری، تامین تمام آرد مورد نیاز استان و همچنین تامین حدود ۶۵ درصد آرد استان تهران و همچین ظرفیت۱۲۰۰ تنی سیلوسازی بخش دیگری از ظرفیت های تولیدی و صنعتی استان است

شاهمرادی در ادامه خواستار هم افزایی و تعامل قوه قضائیه در اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان شد و خاطر نشان کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از جمله کارگروه هایی است که تقریبا به صورت مرتب و هفتگی در استانداری برگزار می شود.

وی ادامه داد: خواسته مهم و به حق اعضای این جلسه که از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و مدیران مرتبط حوزه اقتصادی استان هستند، ضمانت اجرایی این مصوبات است که می طلبد با هم افزایی و تعامل دستگاه قضایی استان محقق شده و گامی بسیار مهم در جهت رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی در حوزه تولید و صنعت برداشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید