دوستداران طبیعت مانع شکستن درختان در پاسارگاد شدند


دوستداران طبیعت مانع شکستن درختان در پاسارگاد شدند

شیراز-ایرنا- جمعی از دوستداران طبیعیت به همراه کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد در اقدامی به موقع پس از بارش برف در بامداد یکشنبه با تکاندن برف درختان، مانع آسیب دیدن و شکسته شدن شاخه‌های درختان شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بارش برف در شهرستان پاسارگاد مشکلاتی را برای مردم و مسوولان و روستاهای این شهرستان به وجود آورده است اما شاید بتوان اصلی‌ترین این مشکلات را سقوط درختان دانست، اتفاقی که پیامدهای زیادی مثل قطع برق، در خطر افتادن جان افراد، آسیب رسیدن رسیدن به خودروها به همراه داشته است.
حسن خسروانیان افزود: برای پیشگیری از وقوع بحران، کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد از ساعت آغازین صبح امروز(یکشنبه) اقدام به تکاندن برف درختان کردند که این اقدام مانع از آسیب دیدن و شکسته شدن شاخه‌های درختان شد.
وی از شهروندان خواست با تکاندن برف درختان جلو خانه‌های خود علاوه بر یاری رساندن به شهرداری، برای حفظ و نگهداری درختان شهر تلاش کنند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: طبیعت و محیط زیست، موهبتی خداوندی است که از مجموعه موجودات، منابع و عوامل و شرایط هماهنگی که در اطراف هر موجود زنده وجود دارد و ادامه حیات به آن وابسته است به وجود می‌آید.
خسروانیان با بیان اینکه طبیعت، برای بقای نسل بشر آفریده شده است و پیوندی ناگسستی میان انسان و طبیعت وجود دارد، افزود: در دنیای صنعتی امروز با تخریب جنگل ها و نابودی فضاهای سبز و پژمردگی و مرگ گل و گیاه روبه رو هستیم که باید بدانیم تخریب محیط زیست، به افسردگی انسان‌ها می‌انجامد و آبادسازی محیط زیست، با شادابی آنان ارتباط تنگاتنگ دارد.
مرکز شهرستان پاسارگاد، سعادت شهر است که در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403