اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار گیلان


اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار گیلان

مدیرکل امور بانوان گیلان این استان را جزو استان هایی دانست که آمار زنان سرپرست خانوار در آن رشد داشته و گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار گیلان با همکاری جهاددانشگاهی اجرا می شود.

زهرا یعقوب نژاد امروز در حاشیه بازدید از یک شرکت تولیدی تعاونی موفق در شهرک صنعتی رودبار که مدیریت آن بر عهده یک زن است، اظهار کرد: دولت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری حمایت از اقتصاد مقاومتی، اشتغال و کارآفرینی را مد نظر قرار داده است.

وی حضور یک بانو در راس مدیریت یک شرکت تولیدی را سرمایه اجتماعی در حوزه کار و اشتغال دانست و افزود: اگر قرار است از کارآفرینان حمایت کنیم باید آن را یک مسئولیت اجتماعی ببینیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان حمایت از تولیدکنندگان برتر را یکی از رسالت های خطیر این اداره کل دانست و گفت: حمایت از کارآفرینان و واحدهای تولیدی موجب ماندگاری افراد در اشتغال می شود.

یعقوب نژاد معیشت را مقدم بر برنامه های فرهنگی و اجتماعی دانست و یادآور شد: هرگاه سرپرست خانوار تامین مالی داشته باشد می تواند آسایش و آرامش را به اعضای خانواده خود هدیه کند.

وی زن بودن همه افراد شاغل در این واحد تولیدی را یکی دیگر از امتیازهای آن دانست و تصریح کرد: عدالت اجتماعی زمانی محقق می شود که فرصت های برابر برای زنان و مردان ایجاد کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه زنان در خانواده های آسیب دیده سرپرستی خانوار را عهده دار می شوند، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده یک بانوی سرپرست خانوار در صورت برخورداری از اشتغال می تواند درست و دقیق خانواده خودش را مدیریت کند و فرزندان خوبی تحویل جامعه دهد.

مدیرکل امور بانوان گیلان با تاکید بر لزوم حمایت از واحدهای تولیدی به ویژه با محتوای زنان سرپرست خانوار، اضافه کرد: به دنبال رصد و پیگیری مشکلات واحدهای کارآفرینی بانوان هستیم.

وی خواستار انتقال تجربه مدیرعامل این شرکت تولیدی به تمام زنانی شد که دغدغه کارآفرینی دارند و عنوان کرد: اشاعه فرهنگ کارآفرینی مهم است. در این راستا طرح های متعددی را در قالب تفاهم نامه های مشترک در دست اقدام داریم که از جمله آن می توان به طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار گیلان با همکاری جهاددانشگاهی اشاره کرد.

یعقوب نژاد گیلان را جزو استان هایی دانست که آمار زنان سرپرست خانوار در آن رشد داشته و خاطرنشان کرد: باید به دنبال توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار باشیم تا بتوانند اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی نیز در جامعه داشته باشند.

وی با بیان اینکه چرخ اقتصاد با حضور مردان و زنان به حرکت درمی آید، یادآور شد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید شاهد حضور فعال زنان و مردان در عرصه های فرهگی و اجتماعی و علمی و اقتصادی باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس