عضویت 63 هزار کهگیلویه و بویراحمدی در طرح ملی «فهما»


عضویت 63 هزار کهگیلویه و بویراحمدی در طرح ملی «فهما»

دولت آبادی گفت: تاکنون 63 هزار نفر از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه «بچه های مسجد» و طرح ملی «فهما» ثبت نام کرده اند.

«علیرضا دولت آبادی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: طرح ملی «فهما» (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران) یک رویداد ملی بوده که اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ها برنامه ها و فعالیت های خود را در آن ثبت می کنند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این طرح چند وجهی برای نخستین بار در استان و کشور آغاز و تاکنون در سه مرحله اجرایی شد.

وی با بیان اینکه مرحله نخست ثبت مشخصات کانون‌ های فرهنگ هنری مساجد در سامانه ملی «بچه‌ های مسجد» است، ادامه داد: مرحله دوم این طرح ثبت و بارگزاری مشخصات اعضای کانون بوده که تا 25 دی ماه فرصت وجود داشت و با موافقت رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور تا چهارم بهمن ماه تمدید شد.

دولت آبادی اضافه کرد: مرحله پایانی بارگزاری فعالیت‌ های فرهنگی، هنری، مذهبی، ملی و اجتماعی است که شامل فضای مجازی، سرود، تولید محتوا، سواد رسانه ‌ای، کارگاه آموزشی و آسیب‌ های اجتماعی است.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌ هایی که باید در این طرح ملی ثبت و بارگذاری شود ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که طرح «شنبه‌ ها با کتاب» اقدامی برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه بین اعضای کانون‌ های فرهنگی مساجد است که بر اساس این طرح امامان جماعت هر مسجد روزهای شنبه یک کتاب را به اعضای کانون ‌ها معرفی می ‌کنند.

وی یادآور شد: تاکنون 63 هزار نفر از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه بچه های مسجد و طرح ملی فهما ثبت نام کرده اند.

دولت آبادی گفت: طرح ملی فهما یک اقدام ملی برای ساماندهی هر چه بهتر کانون‌ ها و فعالیت‌ های آنها و همچنین حمایت هدفمند از کانون‌ ها است .

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا