ولایت‌مداری بدون شناخت حضرت زهرا(س)، ناقص است


ولایت‌مداری بدون شناخت حضرت زهرا(س)، ناقص است

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه حضرت زهرا(س) محور اهل‌کساء است، گفت: آنان که ادعای ولایت‌مداری دارند اما حضرت زهرا(س) را نمی‌شناسند، ولایت‌مداری‌شان ناقص است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «سید محمدرضا آقامیری» شامگاه شنبه، ۵ بهمن به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد جامع غدیر خم به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: طبق آیه تطهیر خداوند ائمه معصومین(ع) را معصوم از گناه قرار داده است.

مدیر سابق حوزه های علمیه خواهران استان تهران با استناد به آیه تطهیر از قرآن کریم، تصریح کرد: مصداق آیه تطهیر، اهل‌بیت(ع) هستند که خداوند درباره آنها در قرآن می فرماید: من هر نوع ناپاکی را از این خاندان دور کردم و آنان هیچ گاه مرتکب گناه و اشتباه نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه وحدت امت اسلامی بسیار اهمیت دارد، ابراز کرد:‌ جوامع اسلامی باید بر محور مشترکاتی که دارند با یکدیگر متحد شوند بنابراین هدف از اتحاد مسلمانان تغییر در باور و اعتقادات آنها نیست.

وی با بیان اینکه اهل‌سنت و شیعه هر دو حدیث کساء را قبول دارند و آن را نقل می‌‌کنند و اعتقاد دارند که آیه تطهیر درباره اهل کساء بوده است، گفت: محور اهل‌کساء حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام آقامیری افزود: در شان و عظمت حضرت فاطمه زهرا(س) آیات زیادی نازل شده است، وقتی حضرت آدم(ع)‌ قصد توبه کرد خداوند را به نام حضرت فاطمه(س) قسم داد تا او را ببخشد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در بسیاری از تفاسیر بیان شده که شان نزول سوره قدر حضرت فاطمه زهرا(س) هستند، تاکید کرد: هر کس نسبت به حضرت فاطمه زهرا(س) معرفت پیدا کند شب قدر را درک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) حجت الهی برای ائمه معصومین(ع) هستند،‌ گفت: حضرت زهرا(س) چنان مقام و منزلتی والایی دارند که مردم نمی‌توانند ایشان را آنگونه که شایسته است، بشناسند.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان تهران با بیان اینکه از نظر اعتقادی شیعه باید نسبت به حضرت زهرا(س) شناخت پیدا کند، اظهار کرد: آنان که ادعای ولایتمداری دارند اما حضرت زهرا(س) را نمی‌شناسند، ولایتمداری شان ناقص است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) تجلی‌گاه روح قرآن است، خاطرنشان کرد: شرط شناخت حضرت زهرا(س)، ورع و پرهیزگاری از گناه است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین