درب قدیمی موزه ارتباطات به روی مردم باز شد  


درب قدیمی موزه ارتباطات به روی مردم باز شد  

تهران- ایرنا- با پیگیری مسؤولان موزه ارتباطات و بازگشایی درب اصلی و قدیمی این موزه، تردد مردم برای بازدید از موزه ارتباطات تسهیل شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اقدامات انجام شده بعد از ۱۲ سال درب اصلی و قدیمی موزه ارتباطات به روی مردم گشوده شد و با بازگشایی این درب تردد مردم برای بازدید از موزه ارتباطات به خصوص در روزهای پنجشنبه و جمعه تسهیل می شود.
همچنین، هم‌زمان با دهه فجر امسال و از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه امکان رصد موزه ارتباطات از برج میلاد فراهم شد.
بر اساس همین گزارش، نمایشگاهی نیز از ۴۰ سال تمبر انقلاب و اشیاء پستی به همراه عکس در برج میلاد برپا می‌شود و علاقمندان می توانند هم‌زمان با رصد موزه ارتباطات، از نمایشگاه این موزه نیز بازدید کنند.
موزه ارتباطات که قبل از این موزه پست و مخابرات نامیده می‌شد، در بهمن ماه ۱۳۶۹ به نام موزه پست شروع به کار کرد. این موزه در یکی از قدیمی‌ترین و شکیل‌ترین عمارت‌های دولتی با دو طبقه بنا متشکل از سالن‌ها و غرفه‌های متعدد تاسیس شده و مکانی مناسب برای بازدید مشتاقان دیدار آثار تاریخی و کهن است‌.
در این موزه آثار گوناگونی از پیشینه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور نمایش داده شده‌است و مسیر پیشرفت ابزارهای ارتباطاتی در بستر تاریخ را نشان می‌دهد.
در موزه ارتباطات ابزارها و اشیاء پستی و تلگرافی از گذشته تاکنون گردآوری و نگهداری می‌شود.
علاقمندان برای بازدید از این موزه می تواند همه روزه از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۷.۳۰ به محل این موزه در خیابان امام خمینی(ره) مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین