دانش‌آموزان نواحی حاشیه سنندج صاحب مرکز مشکلات ویژه یادگیری شدند


رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در آیین افتتاح این...


رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در آیین افتتاح این مرکز اظهار داشت: این مرکز در زمینی به مساحت ۱۸۰ متر مربع و در محله کم‌برخوردار قشلاق احداث شده و به دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری مناطق عباس آباد بالا و پایین، آساوله، صلوات آباد، نایسر، قشلاق، برازان و کانی کوزله خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می‌دهد.

خلیل رنجبر با بیان اینکه مراجعان این مرکز دانش آموزان دوره ابتدایی مدارس عادی دارای مشکلات یادگیری هستند، افزود: در حال حاضر ۲۴ مرکز مشکلات ویژه یادگیری فعال در ۱۰ شهرستان و منطقه تابعه استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: روزانه ۴۵۰ دانش آموز به مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری استان مراجعه می کنند ضمن اینکه تا پایان سال تحصیلی جاری حدود یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری با مراجعه به این مراکز در سطح استان خدمات آموزشی و توانبخشی دریافت کردند.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: ۱۲۰ نیروی متخصص و کارشناس با به کارگیری راهبردهای آموزشی و راهکارهای توانبخشی در این مراکز به منظور تشخیص، مداخله زودهنگام و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری دانش آموزان فعالیت دارند.
وی تاکید کرد: یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان وجود مشکلات ویژه یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی، کاهش اعتماد به نفس، عزت نفس و ترک تحصیل آنها خواهد شد که لطمات جبران ناپذیری به لحاظ روانی و اقتصادی به کودک، خانواده و نظام آموزش و پرورش کشور وارد می‌کند.

رنجبر گفت: با تشخیص به هنگام مشکلات ویژه یادگیری و با مداخلات تربیتی، آموزشی و درمانی خاص می‌توان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل و ارتباطات این دانش آموزان رخ می دهد، دست یافت.
در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان