بازسازی و ساخت منازل مسکونی در منطقه زلزله زده الازیغ به شکلی سریع آغاز می شود


اردوغان: تمام تلاش خود را برای تسکین آلام زلزله‌زدگان به کار می گیریم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری پیش از سفر به الجزایر در فرودگاه استانبول درباره زلزله اخیر در الازیغ اظهار داشت: از همان لحظات اولیه وقوع زلزله، دولت در کنار مردم بوده و تمام تلاش خود را برای تسکین آلام مردم در مناطق زلزله‌زده انجام می دهیم.

وی ضمن اشاره به نجات 45 نفر از زیر آوار زلزله الازیغ، اعلام کرد: تاکنون 31 تن از هموطنان‌مان در زلزله اخیر جان باخته و 1607 تن نیز مجروح شده‌اند.

اردوغان در ادامه گفت: هم‌اکنون سه وزیر و برخی از وکلای مجلس در محل زلزله هستند. تمامی تیم های اعزامی در حال ارزیابی میزان خسارات وارده هستند. پس از بررسی میزان خسارات ناشی از زلزله، سریعا نسبت به بازسازی و ساخت منازل مسکونی اقدام خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: ترکیه با اتحاد، برابری و همبستگی در حال التیام بخشی به آسیب دیدگان این فلاکت بزرگ است.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به آنکه برای تقویت روابط‌‌ ‌با کشورهای آفریقایی مصمم هستیم، گفت: طی 17 سال اخیر حجم تجاری‌مان با این کشورها 381 درصد رشد داشته و به 26 میلیارد دلار رسیده است. همچنین خواستار میزبانی از سومین «اجلاس همکاری ترکیه- آفریقا» که قرار است آوریل جاری برگزار شود، در کشورمان هستیم.

اردوغان همچنین درباره آخرین تحولات مربوط به آتش‌بس در ادلب و لیبی افزود: متاسفانه رژیم اسد کماکان به نقض آتش بس در ادلب ادامه می‌دهد و حفتر روند آتش بس را نه در مسکو و نه در برلین پذیرفت.

گفتنی است در این سفر امینه اردوغان همسر رئیس جمهور، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه، خلوصی آکار وزیر دفاع، مصطفی وارناک وزیر صنایع و تکنولوژی، فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات، ابراهیم کالین سخنگو و فخرالدین آلتون رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری اردوغان را همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه در این سفر با عبدالمجید تبون، همتای الجزایری خود دیدار خواهد کرد. این نخستین سفر رسمی اردوغان به الجزایر پس از تصدی تبون به سمت ریاست جمهوری است. اردوغان پس از الجزایر عازم گامبیا و سنگال خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق