در حمله حفتر به طرابلس یک غیرنظامی کشته شد


از سوی دیگر در حمله شبه نظامیان حفتر به منطقه شرفه الملاحه در نزدیکی فرودگاه معیتیقه 3 غیرنظامی دیگر زخمی شدند

دفتر اطلاع رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد: در پی حمله شبه نظامیان خلیفه حفتر به محوطه اطراف فرودگاه معیتیقه در طرابلس، یک غیرنظامی مراکشی جان باخت.

براساس این گزارش، یک هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی لیبی که قصد فرود داشت، به دلیل این حمله موشکی ناچار به تغییر مسیر شد.

از سوی دیگر در حمله شبه نظامیان حفتر به منطقه شرفه الملاحه در نزدیکی فرودگاه معیتیقه 3 غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

همچنین در بمبارانی که در حوالی بیمارستان صفا در منطقه حدبا در جنوب طرابلس صورت گرفت، 2 نفر دیگر مجروح شدند. صدای درگیری‌های شدید و انفجار از جبهه‌های جنوب طرابلس به گوش می‌رسد.

گفتنی است رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین؛ روسای جمهور ترکیه و روسیه در تاریخ 8 ژانویه طی دیداری در استانبول، خواستار برقراری آتش‌بس در لیبی شده و طرف‌های درگیر در این کشور را به مذاکره برای دستیابی به صلح دعوت کردند. اما خلیفه حفتر سرکرده گروه مسلحی که سعی در ساقط کردن دولت مشروع لیبی (دولت وفاق ملی) دارد از پذیرش این درخواست سرباز زد.

نشست 13 ژانویه هیئت‌های ترکیه، روسیه و طرف‌های درگیری در لیبی در مسکو نیز بدون نتیجه پایان یافت و خلیفه حفتر بدون امضای توافق‌نامه، این شهر را ترک کرد. به گفته خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی، امارات متحده عربی مانع آتش‌بس میان طرفین شده است.

روز یکشنبه 19 ژانویه کنفرانس برلین برای حمایت از تلاش‌های سازمان ملل به منظور برقراری آتش‌بس و صلح پایدار در لیبی برگزار شد.

شبه نظامیان ژنرال کودتاگر خلیفه حفتر که توسط امارات متحده عربی، عربستان سعودی روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند، از 12 دسامبر 2019 بارها به منظور به تصرف درآوردن طرابلس از شرق لیبی به این شهر حمله کردند. یگان‌های وابسته به شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی نیز که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته می شود، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات «برکان الغضب» را آغاز کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس