چشم امید 1.5 میلیون نفر برای اشتغالزایی به کمیته امداد است


چشم امید 1.5 میلیون نفر برای اشتغالزایی به کمیته امداد است

قزوین - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: چشم امید 1.5 میلیون نفر در کشور برای اشتغالزایی به این نهاد است درحالی که برای تحقق این مهم به کمک سایر دستگاه‌ها، خیران و بخش خصوصی نیازمند هستیم.

حجت الله عبدالملکی روز یکشنبه در اولین همایش خیرین کارآفرین در سالن آمفی تئاتر پارک علم و فناوری استان قزوین افزود: در کشور ما حدود چهار و نیم میلیون بیکار وجود دارد که از این میان یک و نیم میلیون نفر به عنوان مددجو برای اشتغالزایی چشم به حمایت های کمیته امداد دارند.

این مسوول اضافه کرد: در این چندسال اخیر یک و نیم میلیون طرح اقتصادی و اشتغال برای مددجویان اجرا شده که از این میان ۷۰۰ هزار طرح تحت نظارت مستقیم کمیته امداد است.

عبدالملکی با بیان اینکه در سال گذشته پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مستمری به خانواده مددجویان پرداخت شده است، اظهار داشت: در همین شرایط درآمد طرح‌های اشتغال تحت نظارت پنج هزار و ۵۰۰ میلیون تومان بود که نشان از نقش پررنگ کارآفرینی نسبت به پرداخت مستمری دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که درآمد طرح‌های اشتغال و خودکفایی تحت نظارت کمیته امداد تا پایان سال جاری به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.

وی اظهار داشت: این ارقام و آمار نشان می دهد اگر توانمندی لازم برای اشتغال مددجویان به وجود بیاد آنها از کمک های کمیته امداد بی نیاز می شوند.

عبدالملکی به نقش ارزشمند خیران و کارآفرینان در چرخه تولید و خودکفایی اشاره کرد و گفت: استفاده از این ظرفیت باید به شکلی باشد که بین کارآفرین، مددجو و کمیته امداد یک اقدام برد برد شکل بگیرد و هر سه ضلع آن نفع ببرند.

این مسؤول تصریح کرد: در طرح‌های خودکفایی ما که کارآفرینی به صورت مستقیم و غیر مستقیم (راهبری) انجام می‌شود، مددجو با توانمندی اقتصادی به کارفرمای خویش نیز منفعت می‌رساند و کمیته امداد نیز با توانمندی مددجویان روبرو می‌شود.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: درآمد طرح‌های اشتغال کمیته امداد بیشتر از مستمری است که به خانواده‌های مددجو پرداخت می‌شود و ما به این نتیجه رسیدیم که محرومیت هرگز مانع تولید و کارآفرینی نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در