هیچ دولتی به اندازه دولت فعلی از کمیته امداد حمایت نکرده است


هیچ دولتی به اندازه دولت فعلی از کمیته امداد حمایت نکرده است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین توانمندسازی اقشار ضعیف و کم درآمد را از اولویت‌های اساسی دولت خواند و گفت: هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم و دوازدهم از کمیته امداد حمایت نکرده است.

هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در اولین همایش خیرین کارآفرین که با حضور حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سالن آمفی تئاتر پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد، افزود: با توانمندی مددجویان و بی‌نیازی آنها به مستمری ماهانه نه تنها یک خودکفایی کامل محقق می‌شود، بلکه عزت و اعتماد فرد مددجو نیز ارتقا می‌یابد.

وی، مهم‌ترین موضوع در خودکفایی را هدایت‌گری در زمینه‌های مختلف اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز نقش کمیته امداد، هدایت گری در مسائل مختلف اجتماعی و اقتصادی است و با راهبرد مناسب در این خصوص می‌توان کارآفرینی و توانمندی را به شکل مطلوب محقق کرد.

جمالی پور با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در مسیر خودکفایی و کارآفرینی به کمیته امداد کمک کنند، گفت: هیچ دولتی به اندازه دولت‌ یازدهم و دوازدهم تا این اندازه به کمیته امداد کمک نکرده و این مهم مورد تایید و تاکید مدیران ارشد کمیته امداد است.

استاندار قزوین تصریح کرد: دولت معتقد است که توانمند کردن خانواده‌های مددجو نه یک هزینه، بلکه یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و در آینده موجب شکوفایی و رونق تولید جامعه خواهد شد.

جمالی پور بیان داشت: اگر به ظرفیت‌های علمی کشور دقت کنیم، می‌بینیم که عمده افراد نخبه و توانمند از طبقات پایین جامعه هستند که با درک عمیق از معضلات اجتماعی به این جایگاه رسیده‌اند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: کمیته امداد باید به ظرفیت اقتصادی روستاها توجه کند و بداند که در زمان‌های قدیم، روستاها کارآفرین بودند و به عنوان مولد اقتصادی جامعه نقش آفرینی می‌کردند و اکنون نیز نیازمند احیا هستند.

جمالی پور همچنین بیان کرد که قرآن و آموزه‌های اسلامی مدام به ما تاکید دارند که کمک‌ها باید بر اساس حرمت انسان‌ها انجام شود که کارآفرینی این مهم را محقق می‌سازد.

۳۴ هزار و ۶۱۳ مددجو در قزوین تحت پوشش کمیته امداد هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...