وضعیت دانش آموزان در مناطق سیل‌زده جنوب کشور چگونه است؟


وضعیت دانش آموزان در مناطق سیل‌زده جنوب کشور چگونه است؟

سیل مناطق جنوبی کشور، وضعیت آموزشی این مناطق را هم تحت تاثیر قرار داده و مشکلاتی را برای دانش آموزان به وجود آورده است.

وضعیت دانش آموزان در مناطق سیل‌زده جنوب کشور چگونه است؟

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی از سیل استان‌های جنوبی کشور می‌گذرد رویدادی که اغلب استان‌های سیستان و بلوچستان هرمزگان و کرمان را درگیر کرده و خسارت آن دامن‌گیر اهالی این مناطق شده است، همچنان کمک‌هایی به این مناطق ارسال می‌شود، اما شرایط اقلیمی مناطق جنوبی به گونه‌ای است که آنها نیازمند کمک‌ها و جبران خسارات ناشی از سیل هستند.

در کنار شرایط نامناسبی که برای اهالی مناطق جنوبی ایجاد شده است، دانش‌آموزان هم با مشکلاتی در زمینه فضای آموزشی و حضور در کلاس‌های درس مواجه شده‌اند به ویژه آن که بروز سیل در ایام امتحانات بودند.

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشدرباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای برگزاری امتحانات دانش‌آموزان سیل‌زده اظهار کرد:‌ دانش‌آموزان این مناطق در برگزاری امتحانات نهایی مشکلی نداشتند و فقط ۳۱ نفر در استان هرمزگان آن هم در دو درس با مشکل مواجه بودند که با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش زمان برگزاری امتحانات آنها طی هفته جاری و هفته گذشته بود.

او درباره برگزاری امتحانات داخلی دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده، گفت: برای این امتحانات هم باتوجه به اینکه برگزاری امتحانات تابع نظر مدارس است، مدیر مدرسه با توجه به شرایط می‌تواند زمان برگزاری امتحانات را تغییر دهد و مشکلی بابت برگزاری امتحان داخلی نداریم.

وضعیت دانش آموزان در مناطق سیل‌زده جنوب کشور چگونه است؟

بیشتر بخوانید: بیش از ۲۰۰ مدرسه سیستان و بلوچستان نیازمند تعمیر است

خسارت ۲۵۵ میلیارد تومانی به مدارس سیل زده جنوب کشور

چند رو پیش بود که محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره بازسازی و نوسازی مدارس سیل زده استان های جنوبی کشور گفته بود؛ سازمان نوسازی مدارس هم در مناطق سیل زده مستقر هستند و تلاش می‌کنند که کلاس‌ها به سرعت از طریق کانکس، چادر یا به شیوه‌های مختلفی با کمترین وقفه‌ دایر شود. همچنین برای تعمیرات اساسی نیاز به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار داریم که کمک خیرین را می‌طلبد.

مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش درباره وضعیت مدارس سیل زده در مناطق جنوبی کشور اظهار کرد: براساس برآوردهای انجام شده خسارت ۲۵۵ میلیارد تومانی به فضاهای آموزشی مناطق جنوبی کشور وارد شده است که سیستان و بلوچستان بیشترین خسارت را داشته است.

وضعیت دانش آموزان در مناطق سیل‌زده جنوب کشور چگونه است؟

او ادامه داد: ۳۴۴ مدرسه خسارات کلی و جزئی داشتند و ۵۶ مدرسه هم پیش از سیل در لیست مدارس تخریبی قرار داشت که برای رسیدگی به وضعیت مدارس سیستان و بلوچستان تاکنون ۴۰ دستگاه کامیون تجهیزات آموزشی به مناطق سیل زده ارسال شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: علاوه بر آن و جدا از جبران خسارات ناشی از سیل به طور کلی ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح