عملیات ریل‌گذاری راه آهن اردبیل 12 بهمن ماه آغاز می‌شود


عملیات ریل‌گذاری راه آهن اردبیل   12 بهمن ماه آغاز می‌شود

اردبیل-ایرنا- سرپرست فرمانداری اردبیل گفت: عملیات‌ریل گذاری پروژه راه‌آهن اردبیل –میانه در 12 بهمن‌ماه اولین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز می‌شود.

مسعود امامی‌یگانه روز یکشنبه در جلسه شورای اداری اردبیل افزود: تکمیل راه آهن اردبیل-میانه یکی از خواسته‌های مهم مردم منطقه است که دولت برای تحقق این خواسته در تامین اعتبارات لازم توجه کرده است.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه راه آهن اردبیل –میانه با تامین فاینانس داخلی شتاب گرفته و پیش بینی شده تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

امامی درباره افتتاح پروژه‌های سفر ریاست جمهوری به اردبیل گفت: در جریان این سفر ۷۲ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان اردبیل افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

او اضافه کرد:در جریان این سفر ۲۵ پروژه عمرانی در بخش راه‌سازی، گردشگری، توسعه زیرساخت‌ها و توسعه فرودگاه با هزینه ۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال با حضور اعضای هیات دولت بهره‌برداری شد.

سرپرست فرمانداری اردبیل بیان‌کرد: همچنین ۲۴ طرح سرمایه‌گذاری و پروژه اقتصادی با ایجاد اشتغال هزار و ۳۸۹ نفر در جریان این سفر افتتاح شد که برای تکمیل و بهره‌برداری این طرحها علاوه بر تامین زیرساخت‌های لازم ۱۷ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات بانکی و آورده شخصی سرمایه‌گذاران هزینه شده است.

امامی‌یگانه گفت: در این سفر علاوه بر این عملیات اجرایی هشت طرح اقتصادی و سرمایه‌گذاری با پیش‌بینی بیش از ۱۲ هزار ۳۸۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری آغاز شد که با تکمیل و بهره‌برداری از آنها زمینه اشتغال و ایجاد درآمد برای حدود ۲ هزار و ۹۵۲ نفر از جوانان اردبیل فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: در ارتباط با پروژه‌های عمرانی هم عملیات اجرایی ۱۵ طرح عمرانی با ۱۰ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال اعم از باند دوم سرچم،تصفیه خانه فاضلاب ،خط دوم فاضلاب،دانشکده پیراپزشکی و مرکز دیالیز اردبیل کلنگ‌زنی شد.

سرپرست فرمانداری اردبیل گفت:دهه فجر امسال۱۳۰ پروژه عمرانی ،اقتصادی و صنعتی این شهرستان با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می رسد.

وی افزود: ادارات شهرستان باید آماده اجرای برنامه‌های دهه فجر باشند و ضمن تزیین و آزین بندی عملکرد دولت تدبیر و امید را به مردم اطلاع رسانی کنند تا مردم از کارهای انجام شده در شهرستان آگاهی داشته باشند.

امامی تکریم ارباب رجوع در ادارات را یادآور شد و گفت:مدیران دستگاه‌های اجرایی باید رسیدگی به مشکلات مردم و ارباب رجوع را در اسرع وقتجدی بگیرند چرا که بی‌توجهی به مشکلات و خواسته‌های مردم موجب یاس و نومیدی آنها می شود.

ترافیک موجب نارضایتی مردم شده است

سرپرست فرمانداری اردبیل گفت:ترافیک خودروها در اردبیل موجب ناراضایتی مردم شده و تلاش می‌شود با راهکارهای فنی حجم ترافیک در این شهر کاهش یافته و روان‌تر شود.

امامی افزود: تنها یک دستگاه و یا نهاد خاصی نمی‌تواند متولی زفع و ساماندهی ترافیک را برعهده گیرد و این اقدام مهم در بازه زمانی طولانی و با همکاری دستگاه‌های متولی میسر می‌شود.

وی بیان‌کرد: برای روان شدن ترافیک علاوه بر راه‌اندازی طرح کنترل ترافیک باید با انتخاب مشاور عالی راهکارهای روان سازی آن را را تدوین کرده و به اجرا گذاشت.

امامی توسعه ساخت و سازهای بی‌رویه در شهر، نبود پارکینگ برخی مجتمع‌های تجاری و مسکونی ، ساماندهی نشدن معابر و خیابان‌های شهر،ساماندهی نشدن وانت‌بارها و تاکسی‌های درون شهری ، ساماندهی نشدن مطب پزشکان و نهادینه نشدن استفاده از حمل و نقل عمومی را از دلایل عمده ترافیک در اردبیل دانست و افزود: برای هریک از این موارد می‌توان راهکارهای لازم و اساسی ارائه داد.

سرپرست فرمانداری اردبیل با بیان اینکه ترافیک مردم اردبیل را کلافه کرده است، گفت: برای روان‌سازی ترافیک باید اعتبار لازم در بودجه ۹۹ تدارک دیده شده و شهرداری هم آن را در اولویت اول برنامه‌های خود قرار دهد.

امامی تکمیل پل قدس شهر اردبیل را ضروری دانست و تاکیدکرد: این پل باید تکمیل شود و از محل سفر ریاست‌جمهوری هم ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن اختصاص داده می‌شود.

متکدیان در اردبیل ساماندهی می شوند

سرپرست فرمانداری اردبیل گفت: متکدیان و کودکان خیابانی این شهر جمع‌آوری و تحویل مراکز حمایتی، اصلاح و تربیت می‌شوند.

وی اظهارداشت: تکدی‌گری چشم‌انداز بسیار زشتی برای مرکز استان بوجود آورده و مسوولان دستگاه‌های متولی باید برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگی برای این امر داشته و از تجارب استان‌های موفق در این خصوص استفاده کنند.

امامی ادامه‌داد: نهادهای حمایتی و متولیان کار و اشتغال نیز باید برای تامین معیشت و ایجاد درآمد این گروه از جامعه که در برابر معضلات اجتماعی به شدت آسیب‌پذیر هستند، بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شیوع آسیب‌های اجتماعی همه بخش‌های جامعه را تهدید می‌کند، گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد بویژه رسانه‌های جمعی و صدا و سیما در بحث پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی وظیفه دارند و از برنامه‌های اجرایی و فعالیت‌های آنها در این زمینه حمایت می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته