رئیس پلیس پایتخت: برخی معتادان را 10 بار جمع کرده‌ایم


رئیس پلیس پایتخت: برخی معتادان را 10 بار جمع کرده‌ایم

تهران- ایرنا- رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 30 هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر شدند افزود: برخی از معتادان متجاهر بین 2 تا 10 بار جمع‌آوری شدند.

سردار حسین رحیمی روز یکشنبه در حاشیه سومین طرح ظفر ۳ گفت: طبق قانون مدت نگهداری معتادین متجاهر در مراکز ترک اعتیاد بین سه تا ۶ ماه است که این زمان بسیار کم است و باید این زمان بیشتر شود.
وی با بیان اینکه در طرح ظفر ۷ باند مواد مخدر متلاشی، ۲۵ قاچاقچی دستگیر و یک تن مواد مخدر کشف شد افزود: این طرح با تلاش‌های پلیس‌های پیشگیری، مواد مخدر و کلانتری‌ها در مناطق اتابک، دروازه غاز، دره فرحزاد، شوش، مولوی و هرندی شهر تهران اجرا شد.

وی گفت: در این طرح ۲هزار و ۳۴۰ معتاد متجاهر و خرده فروش دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: در طرح ظفر سه، ۵۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت که برای قاچاق مواد استفاده می‌شد، توقیف شدند.

رحیمی با اشاره به کشف ۱۳۳ کیلو مواد مخدر از خرده فروشان در طرح ظفر سه اظهار داشت: با حکم قضایی ۴۰ خانه مورد بازرسی قرار گرفت که ۱۰خانه پلمب شد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی و دستگاه قضا در راستای جمع‌آوری معتادان متجاهر ایستاده است و کوتاه نخواهد آمد، خاطرنشان کرد: مردم درخواست دارند نهادهای ذی ربط در این خصوص ورود پیدا کنند و با این معتادان و خرده فروشان مواد مخدر برخورد کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: نهادهای متولی باید در خصوص نگهداری معتادان متجاهر سن بالا، نوجوانان و معتادان دارای بیماری‌های واگیردار و هپاتیت تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به انتقاد برخی درباره اقدامات پلیس در دره فرحزاد مبنی بر اینکه با اجرای طرح پلیس اکوسیستم‌ این منطقه از بین خواهد رفت، اظهارداشت: این موضوع را تکذیب می‌کنم؛ با حفظ طبیعت دره فرحزاد طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر انجام می‌شود.

رحیمی افزود: نهادهای متولی در خصوص بازپروری معتادان سن بالا تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده‌اند و اگر نهادی کاری کرده باشد در حضور خبرنگاران آن را اعلام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس