تکمیل 96 درصد از صحن فاطمه(ع) در حرم مطهر علوی


تکمیل 96 درصد از صحن فاطمه(ع) در حرم مطهر علوی

گروه مهندسی آستان مطهر علوی از تکمیل 96 درصد از بخش زیارتی و عبادتی صحن فاطمه (علیها السلام) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، مهندس «محمد عبدالکریم» مسئول پروژه صحن فاطمه (علیها السلام)، گفت: مساحت کلی صحن فاطمه (علیها السلام) بیش از 62 هزار متر مربع است. این صحن شامل بخش زیارتی و عبادتی است.

عبدالکریم افزود: مساحت کلی بخش زیارتی و عبادتی به بیش از 32 هزار متر مربع می رسد. ساخت و ساز در این بخش رو به پایان است و 96 درصد از کار انجام شده است.

وی ادامه داد: روکش کردن نماها با آجر و کاشی های کربلایی، سنگ فرش کردن و کاشی کاری گنبد های داخلی به پایان رسیده است. همچنین آینه کاری رواق های این صحن نیز تکمیل شده است.

عبدالکریم گفت: کارهای میکانیکی و برقی، فعالسازی سامانه تهویه هوا و آسانسور برقی در این صحن به اتمام رسیده است، اما آخرین کار مربوط به تکمیل حوض آب در حیاط سرداب اول است.

وی افزود: در این بخش سه حوض اصلی وجود دارد و داخل هر رواق نیز یک حوض کوچک دیده می شود.

مسئول پروژه صحن فاطمه(علیها السلام)، گفت: کارهای کنونی مربوط به بخش زیارتی و عبادتی است. نیروهای مهندسی فعالیت خود را برای تکمیل همه کارها در این بخش ادامه می دهند.

این صحن در ضلع غربی حرم مطهر قرار دارد و امتداد آن تا آرامگاه صافی صفا و مقام حضرت زین العابدین(علیه السلام) کشیده شده است. فضای زیارتی و عبادتی شامل یک مصلای بزرگ و خدمات رفاهی همچون مهمانسرای زایران، رستوران خادمان حرم و سرویس بهداشتی است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس