افزایش حملات به صرافی‌های رمزارزی در سال 2019 میلادی


افزایش حملات به صرافی‌های رمزارزی در سال 2019 میلادی

شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره‌ی بلوکی چین آنالیز (Chainalysis) با انتشار گزارش جرایم رمزارزی خود در تاریخ 21 ژانویه، اعلام کرد که در سل 2019 میلادی، 11 حمله به صرافی‌های رمز ارزی صورت گرفته است.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره‌ی بلوکی چین آنالیز (Chainalysis) با انتشار گزارش جرایم رمزارزی خود در تاریخ ۲۱ ژانویه، اعلام کرد که در سل ۲۰۱۹ میلادی، ۱۱ حمله به صرافی‌های رمز ارزی صورت گرفته است، این در حالی است که این حملات برای سال ۲۰۱۸، شش مورد گزارش شده بود.

با این حال به گفته چین آنالیز حتی اگر تعداد حملات به بستر‌های رمز ارزی در سال ۲۰۱۹ دو برابر شده باشد، میزان وجوه سرقت شده از آن ها، سه برابر کمتر از سال ۲۰۱۸ است.

براساس نتایج تحقیقات شرکت چین آنالیز در سال ۲۰۱۹ هیچ نفوذ بزرگ و قابل مقایسه‌ای با حمله به صرافی ام تی گاکس Mt Gox در سال ۲۰۱۴ و یا نفوذ به صرافی کوین چک Coincheck در سال ۲۰۱۸ وجود ندارد.

در حقیقت کل مبلغ به سرقت رفته از صرافی‌ها در سال ۲۰۱۹ به ۲۸۳ میلیون دلار ارز دیجیتال کاهش یافته است. این رقم تنها کمی بیشتر از نیمی از مبلغ به سرقت رفته از صرافی ژاپنی کوین چک است. طبق گزارش‌ها بزرگترین نفوذ رمز ارزی در سال ۲۰۱۹ علیه صرافی کوین بن Coinbene انجام شده است. این صرافی رمز ارزی مساقر در سنگاپور طی یک حمله حدود ۱۰۵ میلیون دلار از توکن‌های ERC-۲۰ خود را از دست داد.

پس از آن صرافی‌های رمز ارزی آپ بیت Upbit بایننس Binance و بیت پوینت BITPoint، با از دست دادن به ترتیب ۴۹ میلیون دلار، ۴۰ میلیون دلار و ۲۳ میلیون دلار، در رده‌های بعدی قرار دارند. در این تحقیقات شرکت چین آنالیز به انواع مختلفی از نفوذ‌ها از جمله بهره برداری از آسیب پذیری‌های فنی و همچنین، مهندسی اجتماعی و یا اشکال دیگر دستکاری ها، پرداخته است.

موضوع مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که در این گزارش تنها به حملات صورت گرفته به صرافی‌ها اشاره شده و پردازنده‌های پرداخت، بستر‌های سرمایه گذاری و ارائه دهندگان کیف پول، در این مطالعه مورد بررسی قرار نگرفته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید