درخواست وزارت راه برای تخصیص اراضی لازم به پروژه آزادراه تهران – شمال


درخواست وزارت راه برای تخصیص اراضی لازم به پروژه آزادراه تهران – شمال

وزارت راه و شهرسازی درخواست تخصیص اراضی موردنیاز به پروژه آزادراه تهران – شمال را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب به کمیسیون لوایح هیئت دولت ارسال نموده است.


به گزارش جماران، وزارت راه و شهرسازی به استناد تصویب‌نامه مورخ ۲ مرداد ۱۳۷۵ هیئت وزیران، مجوز انعقاد قرارداد با شرکت احداث و نگهداری آزادراه تهران - شمال (وابسته به بنیاد مستضعفان) جهت احداث و بهره‌برداری آزادراه تهران - چالوس را اخذ نمود و مقرر شد ۵ /۶۲ میلیون مترمربع از اراضی ملی به مجری این طرح واگذار شود.

بر اساس مجوز انعقاد متمم قرارداد مشارکت، تغییراتی در ساختار مشارکت و میزان اراضی واگذاری حاصل شد که به موجب آن اراضی موردنظر به ۲ /۳۵ میلیون متر مربع کاهش یافت.

در ادامه و با نظر دولت ۵۱۱ هکتار از اراضی چیتگر نیز به منظور واگذاری به طرف مشارکت در نظر گرفته شد که ۷۰ درصد سهم شهرداری و ۳۰ درصد به صورت مشترک سهم ارتش و شرکت آزادراه است.

هم‌اینک وزارت راه و شهرسازی درخواست نموده تا با توجه به توافقات صورت گرفته با شرکت فوق و با هدف تسریع در اجرای این طرح، زمینی به مساحت تقریبی چهار هکتار در مجاورت اراضی ۵۱۱ هکتاری به این شرکت تخصیص داده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم