فرهادی‌زاد: مربیان در نوع رفتار ورزشکاران تاثیرگذار هستند


فرهادی‌زاد: مربیان در نوع رفتار ورزشکاران تاثیرگذار هستند

معاون توسعه ورزش بانوان گفت: با برگزاری دوره‌های مختلف مربیان از دانش روانشناسی برای برخورد بهتر و اثرگذارتر در بهبود رفتار و گفتار ورزشکاران بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهین فرهادی زاد در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان اهمیت نقش مربیان تیم های ملی بانوان را در رفتار سازمانی ورزشکاران مهم بر شمرد و با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ارتقا و توانمند سازی سرمربیان و مربیان تیم های ملی بانوان توضیح داد: یکی از حلقه های متصل به ورزشکاران که در رفتار سازمانی آنها تاثیرگذار است مربیان هستند و اگر مربیان اهمیت وجودی و اثربخشی خود را درک کنند می توانند در ورزشکار اثرات مثبت روحی و روانی نیز بگذارند.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: مربیان برای ورزشکاران یک الگو محسوب می شوند و از طرفی جامعه ورزشکاران هم به نوبه خود یک جامعه مرجع هستند به همین دلیل نقش موثر ورزشکاران نخبه در جامعه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، از همین رو دوره های مختلف را با هدف آموزش های لازم و ارتقا دانش و توانمندسازی مربیان برگزار می کنیم تا مربیان بتوانند در پرورش ملی پوشان نقش موثری ایفا کنند.

فرهادی زاد گفت: آنچه مسلم است با برگزاری دوره های مختلف، مربیان از دانش روانشناسی برای برخورد بهتر و اثرگذارتر در بهبود رفتار و گفتار ورزشکاران بهره مند می شوند.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: آنچه مسلم است ورزشکاران هم ممکن است همچون دیگر اقشار در معرض برخی آسیب های اجتماعی قرار بگیرند به همین دلیل برای ما اهمیت دارد که مربیان بتوانند با دانش روز در تربیت رفتاری آنها هم موثر باشند چرا که اهمیت دارد ورزشکارانی پرورش دهیم که بتوانند علاوه بر توانمندی های فنی از شاخصه های اخلاقی هم برخوردار باشند و در این بین نقش مربیان واقعا کلیدی است.

فرهادی زاد تاکید کرد : فدراسیون ها گام های خوبی برای توانمندسازی مربیان بانوان برداشته اند و ما هم در زمینه نقش الگوی مربیان برای ورزشکاران احساس مسئولیت داریم تا مربیان به عنوان الگوی ورزشکاران در تربیت و پرورش آنها به عنوان یکی از گروه های مرجع نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/س

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس