ایسنا نوشت: در این مقاله قصد داریم به 4 مورد از رایج ترین مسائلی که باعث کاهش غیرمنطقی شارژ باتری می شود، بپردازیم و به راه حل های موجود برای جلوگیری از هدر رفتن شارژ گوشی اشاره کنیم.

زمانی که در جاده هستید، گوشی را در حالت Airplane قرار دهید

به گزارش ایسنا به نقل از فروشگاه اینترنتی جانبی، زمان هایی که در جاده هستید و می بینید که آنتن گوشی یک لحظه پر می شود و سپس خالی می شود، باید گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید. همچنین زمانی که در لوکیشین کور هستید و احتمال آنتن دهی گوشی پایین است باید گوشی در حالت هواپیما قرار بگیرد. زیرا تلاش های پیاپی برای افزایش آنتن از مواردی است که میزان قابل توجهی از شارژ باتری گوشی را استفاده می کند.

اگر صفحه گوشی مشکلی دارد، در اولین فرصت برای تعمیر آن اقدام کنید

مشکلات متفاوت صفحه نمایش گوشی مانند پر پر زدن صفحه گوشی باعث افزایش مصرف باتری موبایل خواهد شد. صفحه نمایش موبایل سهم زیادی از مصرف انرژی باتری گوشی را دارد و در صورتی که تداخلی در عملکرد آن ایجاد شود بدون شک تاثیر مستقیم روی باتری موبایل خواهد گذاشت. باتری گوشی J7 بیشتر از گوشی های دیگر از این مسئله آسیب می بینید زیرا این مشکل در اکثر گوشی های J7 و J5 پیش آمده است.

گزینه های اضافی مانند بلوتوث، لوکیشن و موارد مشابه را خاموش کنید

قطعا روشن ماندن بلوتوث، دیتا، لوکیشن و موارد دیگر میزان قابل توجهی از انرژی باتری گوشی را مصرف خواهد کرد. یکی از مواردی که کاربران توجه ای به آن ندارند روشن بودن وای فای در محیط خارج از منزل یا محل کار است. اگر در شرایطی هستید که مودم همراه ندارید و در یک مکان مشخص مستقر نیستید، حتما وای فای را خاموش کنید. زیرا در صورت روشن بودن این گزینه با هر بار جابجایی شما، وای فای در تلاش است تا مودم های اطراف را شناسایی کند. این فرآیند میزان زیادی از شارژ باتری را مصرف خواهد کرد.

از تصاویر زمینه با رنگهای تیره استفاده کنید

شاید برایتان عجیب باشد اما واقعا تصاویر تیره، انرژی کمتری مصرف می کنند! صفحه نمایش هایی که در ساخت آن ها از تکنولوژی آمولد (AMOLED) استفاده شده باشد، تنها پیکسل های رنگی را روشن می کنند به همین دلیل با استفاده از تصاویر تیره، پیکسل های رنگی، خاموش می مانند و در نهایت مصرف باتری گوشی کاهش پیدا می کند.

اگر بهینه سازی در مصرف باتری تاثیری ندارد، به سلامت باتری موبایل شک کنید!

در مواقعی، روند کاهش باتری گوشی به صورت غیر معمول پیش می رود و باتری گوشی، زودتر از همیشه خالی می شود. همین مسئله نشان دهنده این است که یک جای کار دچار مشکل است. معمولا زمانی که شارژ گوشی تا یک میزان مشخص کم می شود و پس از آن گوشی یکباره خاموش می شود، باید به این نتیجه برسید که باتری گوشی خراب شده است.

برخی مواقع کالیبره کردن باتری گوشی این مشکل را حل خواهد کرد، گاهی اوقات هم باید برای تعویض باتری گوشی اقدام کنید. اما در مواردی هم مسائل قابل کنترل روی باتری گوشی و کاهش سریع شارژ آن تاثیر می گذارد. در کل بهتر است هر دو سال یکبار برای تعویض باتری گوشی اقدام کنید. باتری برخی از گوشی ها اتمی است و جدا کردن آن ها کمی سخت تر است.

به طور مثال باتری نوت 5 از دسته باتری هایی است که مراحل تعویض آن کمی پیچیده تر و همچنین سخت تر خواهد بود. با توجه به اینکه معمولا زمان تعویض باتری، با صحنه هایی مانند باد کردن باتری مواجه خواهید شد و احتمال انفجار این باتری ها وجود دارد، پیشنهاد می شود تا جای امکان از وارد کردن فشار به باتری خودداری کنید. همچنین در صورتی که فکر می کنید توانایی لازم برای تعویض چنین باتری هایی را ندارید حتما به مراکز معتبر تعمیر گوشی مراجعه نمایید.

نکته مهمی که در مورد هر دو مدل باتری ها وجود دارد این است که باید توانایی تشخیص باتری اصل از باتری تقلبی را داشته باشید.

سخن پایانی:

پیشنهاد می شود تا جای امکان از مراکز معتبر خرید کنید تا جلوی حوادث و اتفاقات ناشی از خرید باتری تقلبی را بگیرید. اگر به دنبال یک فروشگاه معتبر در حوزه تجهیزات جانبی گوشی مانند باتری S5 و دیگر گوشی های جدید و قدیمی، درب پشت گوشی، صفحه نمایش و موارد دیگر هستید، حتما به فروشگاه اینترنتی جانبی سر بزنید. این فروشگاه ضمانت اصالت تمامی محصولات را به عهده می گیرد و مهلت 7 روزه، جهت تست کالا را برای خریداران در نظر گرفته است. در صورتی که قصد خرید حضوری باتری را دارید، حتما در مورد نشانه های باتری اصلی و تقلبی تحقیقات خود را کامل کنید.