اتمام حجت پنتاگون با جمهوری‌خواهان: از هر ابزاری استفاده خواهیم کرد


اتمام حجت پنتاگون با جمهوری‌خواهان: از هر ابزاری استفاده خواهیم کرد

تماس تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور آمریکا و افشای جزئیات این تماس تلفنی به شدت جو سیاسی آمریکا متشنج کرده است به طوریکه کمتر مسئولی در آمریکا پیدا می‌شود که درگیر این نزاع سیاسی نشده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛با بالا گرفتن انتقادات از این تماس تلفنی که در تاریخ 25 ژولیه سال جاری میلادی بین دو رئیس جمهور آمریکا و اکراین صورت گرفت، مجلس سنای ایالات متحده با برگزاری یک جلسه استماع از شاهدان این پرونده درخواست کرد تا در این جلسه حاضر شوند و علیه ترامپ شهادت دهند.

در این تماس تلفنی ترامپ از زلنسکی خواست تا با تحقیق بر کسب و کار تجاری جو بایدن (نامزد انتخاباتی 2020 آمریک) و پسر وی در اوکراین به ترامپ کمک کند که بایدن در رقابت علیه ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شکست بخورد تا زمینه برای پیروزی فراهم شود.

منتقدین بر این باور هستند که با درخواست کمک رئیس جمهور آمریکا از یک مقام سیاسی خارجی برای تحقیق و تحفص علیه یک مقام آمریکایی، امنیت ملی آمریکا به خطر میافتد و این درخواست مصداق جاسوسی از اطلاعات سیاسی آمریکا می‌باشد.

علیرغم ترس هایی که در دل شاهدان عینی پرونده خیانت ترامپ به منافع ملی کشورش وجود داشت و احتمال اینکه موضوع استیضاح ترامپ توسط مسئولین محافظه کار و منفعت طلب سرنوشت سیاسی بازیگران صحنه را به کلی از بین ببرد، عده ای از شاهدان این پرونده در جلسه استماع مجلس سنای آمریکا حاضر شدند و علیه رئیس جمهور این کشور شهادت دادند.

یکی از شاهدان، سرهنگ الکساندر ویندمن از مقامات عالیرتبه پنتاگون و شورای امنیت ملی آمریکا بود که در جریان جزئیات تماس تلفنی ترامپ با زلسنکی بود و در جلسه استماع استیضاح در نوامبر سال گذشته میلادی علیه ترامپ شهادت داد.

شهادت ویندمن علیه ترامپ در جلسه استماع استیضاح ترامپ جو حاکم بر فضای سیاسی داخلی آمریکا را متشنج تر کرد و باعث اعتراضات تند نمایندگان جمهوری خواه و ادامه نزاع های سیاسی بین تنها دو حزب سیاسی حاکم در آمریکا شد.

با شدت گرفتن اعتراضات و تهدیدهای تند بسیاری از نمایندگان جمهوری خواه علیه سرهنگ الکساندر ویندمن، پنتاگون به عنوان وزارت دفاع این کشور وارد عمل شده است و در نامه‌ای خطاب به چارلز شومر رئیس اقلیت های مجلس سنا، علیه هجمه حملات نمایندگان جمهوری خواه تهدید کرد که از هر ابزاری برای حفاظت از ویندمن، دیگر شاهدان و خانواده های آن ها استفاده خواهد کرد.

در این نامه که توسط خبرگزاری آمریکایی سی ان ان منتشر شده است، دیوید نورکیست معاون وزیر دفاع آمریکا از طرف مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا به نمایندگان جمهوری خواه هشدار داده است که برای امنیت و حفاظت از ویندمن از هر ابزاری استفاده خواهد کرد.

دیوید نورکیست در این نامه با استناده به ماده 714 بند 10 قانون اساسی آمریکا هشدار داده است که پنتاگون مجاز است برای حفظ امنیت شاهدان عینی، منجمله سرهنگ الکساندر ویندمن و لارا کوپر که یکی دیگر از شاهدان است از هر گونه ابزار استفاده کند و پنتاگون برای این مهم با جدیت وارد عمل خواهد شد.

این نامه از اینجا حائز اهمیت است که وزارت دفاع آمریکا به عنوان زیرمجموعه دولت آمریکا، نه تنها از مواضع رئیس دولت یعنی دونالد حمایت کرده است بلکه مواضع خود را در دفاع از شاهدانی قرار داده است که علیه ترامپ شهادت داده اند و در مقابل به نیز به حامیان ترامپ هشدار داده است.

اتمام حجت پنتاگون با جمهوری‌خواهان: از هر ابزاری استفاده خواهیم کرد

انتهای پیام/م.ک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»