پاسخ رئیس جمهور به اقدام صدور بخشنامه در حوزه فضای مجازی


پاسخ رئیس جمهور به اقدام صدور بخشنامه در حوزه فضای مجازی

رئیس‌جمهور به اقدام رئیس قوه‌ی قضاییه مبنی بر اینکه هرگونه فعالیت درزمینه‌ی «صوت و تصویر فراگیر» صرفا درصورت اخذ مجوز از صداوسیما مجاز است، واکنش نشان داد.

محمود واعظی، رئیس دفتر دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشور در نامه‌ای با اشاره به بخشنامه‌ی ابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌ی قضاییه، با موضوع «مسئولیت صداوسیما درزمینه‌ی صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن» اعلام کرد بخشنامه‌ی مذکور به استحضار رئیس‌جمهور رسیده است و ایشان در پاسخ نوشته‌اند:

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جناب آقای رئیسی،‌ رئیس محترم قوه‌ی قضاییه

سلام‌علیکم

احتراما؛ این‌ گونه امور مرتبط به شورای عالی فضای مجازی است.

پاسخ رئیس جمهور به اقدام صدور بخشنامه در حوزه فضای مجازی

سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌ی قضاییه، پیش‌تر در نامه‌ای با موضوع «مسئولیت صداوسیما درباره‌ی صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن» اعلام کرده بوده هرگونه فعالیت درزمینه‌ی «صوت و تصویر فراگیر» صرفا درصورت اخذ مجوز از صداوسیما مجاز است. در متن نامه‌ی رئیس قوه‌ی قضاییه نوشته شده است:

با عنایت به نظریه‌ی تفسیری مورخ ۱۳۷۹/۷/۱۰ شورای نگهبان ذیل اصول ۴۴ و ۱۷۵ قانون اساسی و ابلاغیه‌ی مقام معظم رهبری مدظله العالی مورخ ۱۳۹۴/۶/۲۲ خطاب به رئیس جمهور محترم، مبنی بر اینکه «مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر در فضای مجازی و نظارت بر آن منحصرا برعهده‌ی سازمان صداوسیما است». ضروری است مراجع قضایی و ستادی قوه‌ی قضاییه هرگونه استعلام درباره‌ی صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را ازحیث پروانه‌ی فعالیت، مقررات و موضوعات مرتبط از سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی به‌عمل آورند. بدیهی است هرگونه فعالیت دراین‌زمینه بدون مجوز آن سازمان غیرمجاز است.

پاسخ رئیس جمهور به اقدام صدور بخشنامه در حوزه فضای مجازی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان