پذیرایی از 2میلیون و 600 هزار زائر مسجد جمکران در چایخانه‌های مسجد


پذیرایی از 2میلیون و 600 هزار زائر مسجد جمکران در چایخانه‌های مسجد

مدیر پشتیبانی مسجد مقدس جمکران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 2 میلیون و 475 هزار زائر در چایخانه‌های مسجد مقدس جمکران با انواع چای و دمنوش، شربت و بستنی پذیرایی شدند و بیش از 146 هزار پرس انواع غذای گرم نیز در این چایخانه‌ها توزیع شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر مسجد مقدس جمکران، مجید سلیمیان با اشاره به فعالیت چایخانه‌های مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: این چایخانه‌ها به‌منظور انسجام و انتظام بخشی در توزیع متبرکات خوراکی باهدف فراهم‌سازی بستری برای تعاملات اجتماعی و همچنین ترویج مشارکت مردمی در خدمت به زائرین این مکان مقدس در ورودی‌های اصلی مسجد مقدس جمکران فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: 85 نفر خادم در تمامی چایخانه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی درب دو، درب پنج، درب یک و پارکینگ دو مشغول به فعالیت هستند.

مدیر پشتیبانی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در ده‌ماهه سال جاری هماهنگی لازم برای برپایی بیش از 240 ایستگاه صلواتی در داخل و خارج از مسجد با استفاده از ظرفیت مردمی صورت گرفته است، گفت: در این مدت بیش از دو میلیون و 475 هزار نفر در این چایخانه‌ها با انواع چای و دمنوش، شربت و بستنی پذیرایی شدند.

سلیمیان از پذیرایی با غذای گرم اعم از چلوخورشت، آش نان و سیب‌زمینی نان و تخم‌مرغ در این چایخانه‌ها خبر داد و گفت: بیش از 146 هزار و 650 پرس انواع غذای گرم از ابتدای سال جاری تاکنون در این چایخانه‌ها بین زائران مسجد مقدس جمکران توزیع‌شده است.

وی از توزیع دو هزار و 44 کیلوگرم شیرینی و شکلات در اعیاد و موالید خبر داد و ابراز کرد: غرفه طبخ و توزیع آش توسط روحانیون ملبس در پارکینگ دو به تعداد 48 هزار و 750 پرس در شب‌های چهارشنبه و مناسبت‌ها نیز بخشی از پذیرایی مردمی در این مکان مقدس می‌باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...