سفر «گوایدو» به مادرید، مخالفان و حامیان اسپانیایی را به خیابان کشاند


سفر «گوایدو» به مادرید، مخالفان و حامیان اسپانیایی را به خیابان کشاند

سفر رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا به مادرید، سبب برپایی تظاهرات اسپانیایی‌ها در پایتخت این کشور شده است؛ تظاهراتی که برخی در حمایت از او و برخی دیگر در مخالفت با وی انجام شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که برخی رسانه‌ها از تظاهرات فعالان اسپانیایی در اعتراض به سفر «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا به مادرید خبر دادند، برخی دیگر از رسانه‌ها گزارش‌هایی درباره تظاهرات حامیان گوایدو در پایتخت اسپانیا مخابره کردند.

به نوشته پایگاه خبری «ای ان اف»، صدها نفر از فعالان اسپانیایی جنبش «همبستگی با انقلاب بولیواری» در اعتراض به سفر خوان گوایدو به مادرید در پایتخت اسپانیا تظاهرات کردند.

معترضان روز شنبه(دیروز) در مقابل ساختمان وزارت خارجه اسپانیا در مادرید تجمع کردند. طبق گزارش‌ها، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا در مادرید با «آرانچا گونزالز» وزیر خارجه اسپانیا دیدار کرده بود.

گوایدو در مادرید با «پابلو کاسادو» رهبر حزب اپوزیسیون افراطی دست راستی «حزب مردم» و همچنین «گونزالز لایا» شهردار پایتخت اسپانیا و هم حزبی کاسادو هم دیدارهای جداگانه‌ای ترتیب داد.

بنا بر گزارش رویترز، سفر رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا به پایتخت اسپانیا با تجمع «هزاران نفری» حامیان او در میدان «پلازا» مادرید مواجه شد.

گوایدو طی سخنرانی در جمع طرفدارانش در مادرید، بر لزوم حمایت «جهان» از او برای مقابله با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا تاکید کرد.

سفر رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا به مادرید در حالی انجام شد که «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا از دیدار با او امتناع کرد؛ اقدامی که انتقادهای تند کاسادو و دیگر احزاب اپوزیسیون اسپانیا از سانچز را به دنبال داشت.

نخست‌وزیر اسپانیا با رد انتقادها از او به دلیل عدم دیدار با گوایدو اعلام کرد، دولت اسپانیا خواهان برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات در ونزوئلا است. سانچر همچنین به شدت از احزاب اپوزیسیون به دلیل استفاده از بحران ونزوئلا برای حمله به دولت اسپانیا انتقاد کرد.

گوایدو پیش از سفر به مادرید، به استراسبورگ مقر پارلمان اروپا رفته بود و در آن سخنرانی کرده بود. وی همچنین در حاشیه سفر به مجمع جهانی اقتصاد در داووس، با رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزی انگلیس دیدار کرده بود.

سفر اروپایی رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا در شرایطی انجام شده که او سوم بهمن ماه ۱۳۹۷ در اقدامی غیرقانونی خود را «رئیس‌جمهور ونزوئلا» خواند و به فاصله نیم ساعت بعد از اینم اقدام او، دولت آمریکا او را به رسمیت شناخت و از آن زمان تشدید انواع فشارهای سیاسی، اقتصادی و تهدید نظامی واشنگتن و متحدانش علیه دولت مادورو در دستور کار مخالفان دولت ونزوئلا قرار گرفته است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک