محبوبیت رئیس جمهوری و نخست‌وزیری در فرانسه در سرازیری


محبوبیت رئیس جمهوری و نخست‌وزیری در فرانسه در سرازیری

تهران- ایرنا- طبق آخرین نظرسنجی موسسه «ایفوپ» که امروز (یکشنبه ششم بهمن‌ماه) منتشر شد، محبوبیت رئیس جمهوری و نخست‌وزیر فرانسه در ماه ژانویه و به دنبال تداوم اعتصاب‌ها و اعتراض‌ها در این کشور بار دیگر مسیر نزولی را طی کرده است.

به گزارش روز یکشنبه روزنامه «لوژورنال دو دیمانش»، محبوبیت امانوئل مکرون با چهار درصد کاهش به ۳۰ درصد در ماه ژانویه رسیده و میزان محبوبیت نخست‌وزیر فرانسه نیز سه درصد کاهش نشان می‌دهد.
میزان محبوبیت ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه اکنون به ۳۳ درصد در ماه ژانویه کاهش یافته است.


محبوبیت رئیس جمهوری و نخست‌وزیری در فرانسه در سرازیری


به گفته « فردریک دبی » معاون مدیرکل موسسه ایفوپ، این برای نخستین بار است که در مدت زمان طولانی پایگاه مکرون در میان مردم فرانسه با شدت بیشتری کاهش یافته است؛ در واقع برنامه اصلاحات بازنشستگی از همان آغاز، انتقادهای مکرر علیه رئیس جمهوری فرانسه را دوباره فعال کرده است.

فرانسه امروز وارد پنجاه و سومین روز از آغاز اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی شده و این در حالی است که دیروز(شنبه پنجم‌ بهمن‌ماه) برای شصت و سومین هفته، اعتراض‌های مردمی علیه سیاست‌های اقتصادی دولت و ضد نظام سرمایه‌داری در فرانسه موسوم به جنبش جلیقه‌زردها در پاریس و دیگر شهرهای این کشور جریان داشت.
اتحادیه‌های فرانسوی بار دیگر روز جمعه(چهارم بهمن‌ماه) همزمان با اقدام دولت در رونمایی از طرحی که تغییر در نظام بازنشستگی ملی را هدف قرار می‌دهد، اعتصاب کردند.

روزنامه « لا تریبون » فرانسه دیروز از ارائه و تصویب طرح اصلاحات بازنشستگی در شورای وزیران دولت این کشور خبر داد و نوشت: این لایحه قرار است روز سوم فوریه(۱۴ بهمن) در کمیته‌ای در مجلس شورای ملی بررسی شود.
این لایحه شامل یک متن هزار صفحه‌ای است که می‌تواند در خصوص دشواری‌های طرح تعدیل شود.

دولت فرانسه تاکنون در مواردی از برنامه اصلاحات بازنشستگی خود از جمله کاهش سن از ۶۴ به ۶۲ در قالب این برنامه عقب‌نشینی کرده است، اما با این حال معترضان و سندیکاهای فرانسه خواستار انصراف کامل دولت از اجرای این برنامه هستند.
2023

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...