نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «سیاه و سفید» در شیراز برگزار شد


نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «سیاه و سفید» در شیراز برگزار شد

شیراز- نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان «سیاه و سفید» به انتخاب شمس الدین غازی در نگارخانه سروناز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اپیزود دوم نمایشگاه «سیاه و سفید» با آثار ۲۳ هنرمند در این نگارخانه برپاست.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، شمس الدین غازی نمایشگاه گردان این رویداد به خبرنگار مهر، گفت: در این رویداد تجسمی آثاری از تمامی ژانرها از جمله طراحی، نقاشی، حجم، دوخت، ویدئوآرت، چیدمان، هنرمفهومی و طراحی لباس (فشن آرت) به نمایش گذاشته شده است.

وی، افزود: در اپیزود اول این نمایشگاه که در خانه فرهنگ و هنر گویا در تهران برگزار شد، بیشتر روی هنرمندان شیراز و تهران تمرکز کردیم.

غازی از استمرار این نمایشگاه در قالب اپیزودهای دیگری خبر داد و گفت: از آنجا که هر بار اتفاقات بهتری می‌افتد و می‌تواند در رشد هنرهای تجسمی مؤثر باشد، این نمایشگاه ادامه خواهد یافت.

وی هدف از برگزاری چنین رویدادی را رادیکالیزه کردن هنر عنوان کرد و گفت: وظیفه هنرمند معاصر است که مخاطب را با رویداد سازد تا بتواند یاد بگیرد.

غازی شیراز را بستری مناسب برای برپایی نمایشگاه‌های تجسمی بدین شیوه برشمرد و گفت: سیستم برگزاری نمایشگاه در شیراز پیشتر بر اساس استاد و شاگردی بوده است اما اکنون باید این شیوه به روز شود.

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «سیاه و سفید» در شیراز برگزار شد

وی میانگین سنی هنرمندان حاضر در نمایشگاه «سیاه و سفید» را ۲۰ تا ۳۰ سال عنوان کرد و گفت: با اینکه اغلب از هنرمندان نسل جدید می‌باشند، اما آثاری از هنرمندان مسن‌تر هم داریم.

غازی یکی از اهداف این نمایشگاه را ارائه آثار کودکان نیز دانست و گفت: این نمایشگاه اصلاً روی سن و سال هنرمندان اصراری ندارد و هرچه که بهتر بتواند مفهوم را برساند از جمله موسیقی و پرفورمنس در این نمایشگاه نقش به سزایی دارد.

در استیتمنت (گزاره) این نمایشگاه آمده است: «در طبیعت رنگ سیاه و رنگ مکمل آن یعنی سفید به صورت چشمگیری در کنار هم قرار گرفته‌اند. مانند تضاد بین روز و شب، یکنواختگی تیرگی یا روشنی غیرقابل تحمل است. رنگ سفید در انعکاس رنگی محیط اطراف خود مشارکت دارد و رنگ سیاه زمینه مناسبی برای رنگ‌های طبیعی فراهم می‌کند. سیاه و سفید از لحاظ روحی و روانی با نوعی رمز و راز همراه هستند. در تاریخ هنرهای تجسمی از زمان قرون وسطی و رنسانس در غرب و دوران حکومت‌های اسلامی مانند دوران حکومت صفویه در ایران همانند مکتب اصفهان، رنگ سیاه به عنوان یکی از عوامل مهم قلم گیری ها و تک چهره سازی ها یا سیاه قلم و برای اتود زدن استفاده می شده است. در این نمایشگاه تأثیرات روانی رنگهای سیاه و سفید در جلوه‌های مختلف هنر معاصر دنبال شده و آثار متفاوتی از هنرمندان معاصر ایران در این زمینه گرد آوری شده است».

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان نمایشگاه هنرهای تجسمی «سیاه و سفید» از کاتالوگ مجسمه‌های آهنین شمس الدین غازی رونمایی شد.


به گزارش خبرنگار مهر، اپیزود دوم نمایشگاه «سیاه و سفید» با آثار ۲۳ هنرمند در این نگارخانه برپاست.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، شمس الدین غازی نمایشگاه گردان این رویداد به خبرنگار مهر، گفت: در این رویداد تجسمی آثاری از تمامی ژانرها از جمله طراحی، نقاشی، حجم، دوخت، ویدئوآرت، چیدمان، هنرمفهومی و طراحی لباس (فشن آرت) به نمایش گذاشته شده است.

وی، افزود: در اپیزود اول این نمایشگاه که در خانه فرهنگ و هنر گویا در تهران برگزار شد، بیشتر روی هنرمندان شیراز و تهران تمرکز کردیم.

غازی از استمرار این نمایشگاه در قالب اپیزودهای دیگری خبر داد و گفت: از آنجا که هر بار اتفاقات بهتری می‌افتد و می‌تواند در رشد هنرهای تجسمی مؤثر باشد، این نمایشگاه ادامه خواهد یافت.

وی هدف از برگزاری چنین رویدادی را رادیکالیزه کردن هنر عنوان کرد و گفت: وظیفه هنرمند معاصر است که مخاطب را با رویداد سازد تا بتواند یاد بگیرد.

غازی شیراز را بستری مناسب برای برپایی نمایشگاه‌های تجسمی بدین شیوه برشمرد و گفت: سیستم برگزاری نمایشگاه در شیراز پیشتر بر اساس استاد و شاگردی بوده است اما اکنون باید این شیوه به روز شود.

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «سیاه و سفید» در شیراز برگزار شد

وی میانگین سنی هنرمندان حاضر در نمایشگاه «سیاه و سفید» را ۲۰ تا ۳۰ سال عنوان کرد و گفت: با اینکه اغلب از هنرمندان نسل جدید می‌باشند، اما آثاری از هنرمندان مسن‌تر هم داریم.

غازی یکی از اهداف این نمایشگاه را ارائه آثار کودکان نیز دانست و گفت: این نمایشگاه اصلاً روی سن و سال هنرمندان اصراری ندارد و هرچه که بهتر بتواند مفهوم را برساند از جمله موسیقی و پرفورمنس در این نمایشگاه نقش به سزایی دارد.

در استیتمنت (گزاره) این نمایشگاه آمده است: «در طبیعت رنگ سیاه و رنگ مکمل آن یعنی سفید به صورت چشمگیری در کنار هم قرار گرفته‌اند. مانند تضاد بین روز و شب، یکنواختگی تیرگی یا روشنی غیرقابل تحمل است. رنگ سفید در انعکاس رنگی محیط اطراف خود مشارکت دارد و رنگ سیاه زمینه مناسبی برای رنگ‌های طبیعی فراهم می‌کند. سیاه و سفید از لحاظ روحی و روانی با نوعی رمز و راز همراه هستند. در تاریخ هنرهای تجسمی از زمان قرون وسطی و رنسانس در غرب و دوران حکومت‌های اسلامی مانند دوران حکومت صفویه در ایران همانند مکتب اصفهان، رنگ سیاه به عنوان یکی از عوامل مهم قلم گیری ها و تک چهره سازی ها یا سیاه قلم و برای اتود زدن استفاده می شده است. در این نمایشگاه تأثیرات روانی رنگهای سیاه و سفید در جلوه‌های مختلف هنر معاصر دنبال شده و آثار متفاوتی از هنرمندان معاصر ایران در این زمینه گرد آوری شده است».

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان نمایشگاه هنرهای تجسمی «سیاه و سفید» از کاتالوگ مجسمه‌های آهنین شمس الدین غازی رونمایی شد.

کد خبر 4835311

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند