آغاز همایش بین المللی «تجدید در اندیشه اسلامی» در قاهره


آغاز همایش بین المللی «تجدید در اندیشه اسلامی» در قاهره

الازهر همایش بین المللی« تجدید اندیشه اسلامی» را با حضور شخصیت های سیاسی و دینی جهان برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البیان نیوز، «همایش بین المللی الازهر برای تجدید در اندیشه اسلامی» با نظارت «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر و با مشارکت نخبگانی از شخصیت های سیاسی و دینی برجسته سراسر جهان و نمایندگان وزارتخانه های اوقاف و شوراهای اسلامی از 46 کشور جهان اسلامی فردا (دوشنبه هفتم بهمن) در قاهره آغاز می شود.

شرکت کنندگان در این همایش دو روزه، «نقش نهادهای بین المللی، دینی و دانشگاهی در تجدید اندیشه اسلامی» و « مسایل مختلف مربوط به زنان و خانواده» را بررسی می کنند.

این همایش همچنین بر محور امنیت جامعه، دوری از افکاری تروریستی افراط گرایانه، تصحیح مفاهیم غلط درباره جهاد و مبارزه، تجدید گفتمان دینی، مقابله با چالش های پیش روی جهان عرب و اسلام متمرکز است.

در این همایش همچنین مسئله مدارا و شکیبایی در اسلام، تقویت آگاهی و مقاومت دربرابر جریان های افراطی و آسیب های افکار افراط گرایانه در جامعه بررسی می شود.

این همایش درحالی با حضور عبدالفتاح السیسی برگزار می شود که پیش از این بین موسسه الازهر و السیسی اختلافاتی ایجاد شده بود. زیرا السیسی مخالف استقلال الازهر است و می خواهد تا این موسسه را مانند دارالفتوا و وزارت اوقاف وابسته به دولت کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه