ابراز رضایت استاندار البرز از فعالیت‌ کانون‌های مساجد این استان


ابراز رضایت استاندار البرز از فعالیت‌ کانون‌های مساجد این استان

شهبازی با اشاره به رویکرد جدید ستاد کانون‌های مساجد کشور گفت: زیرساخت‌ لازم در کانون‌های مساجد در حال به‌روزرسانی است که نوید یک اتفاق خوب را می‌دهد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، « عزیز الله شهبازی» با اشاره به اجرای رویداد ملی فهما(پایتخت فرهنگ هنر مساجد ایران) اظهار کرد: اهداف تشکیل ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد، تربیت و رشد نیروهای متعهد، انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاها و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

استاندار البرز با اشاره به اهمیت اجرای طرح فهما به عنوان طرح فراگیر ملی گفت: این طرح بنابر توضیحات ارائه شده می‌تواند بستر مناسب اطلاع‌رسانی شفاف از روند برنامه‌های فرهنگی هنری و آموزشی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تلقی شود.

شهبازی با تاکید بر این نکته که در تلاش هستیم تا کانون‌های این استان به جایگاه واقعی خود برسند، افزود: در این باره بایستی توسط دبیرخانه به معرفی کانون‌های موفق و همچنین توجیه مدیران کانون‌های تازه تاسیس، راهکارهایی در خصوص پویایی بیشتر کانون‌ها ارائه شود.

نائب رییس شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز به موقعیت فرهنگی و اقلیمی استان البرز اشاره کرد و افزود: علی‌رغم تنوع قومیت ها و فرهنگ مختلف در این استان تحت عنوان ایران کوچک، همگرایی، وحدت و یکپارچگی ویژه‌ای بر آن حاکم است که باعث شده همواره با مشارکت و هم‌افزایی در اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری، این استان در رده‌های ملی درخشان و اثرگذار ظاهر شود.

شهبازی گفت: علاوه بر این، تنوع فرهنگی و تلاش نیروی جوان مسجدی و تحصیلکرده، منجر شده تا روند برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات برای عملی شدن هر چه بیشتر فعالیت‌های طرح مذکور از سوی مسئولان فرهنگی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قوت بگیرد.

استاندار البرز طرح رویداد فهما و سامانه بچه‌های مسجد را ارزشمند و سازنده خواند و توصیه کرد: الگوسازی از فعالیت‌های ارزنده کانون‌ها و ارائه آن به کانون‌های تازه تاسیس باید صورت بگیرد که امیدواریم با تبیین و اجرایی شدن کامل نظام فهما در این استان شاهد رشد چشمگیر فعالیت کانونهای مساجد باشیم.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما