درآمدهای شهرداری تهران در 9 ماهه امسال 88 درصد محقق شد


درآمدهای شهرداری تهران در 9 ماهه امسال 88 درصد محقق شد

رسولی از تحقق 88 درصدی درآمدهای شهرداری تهران در 9 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، سید حسن رسولی در جلسه امروز شورای شهر تهران و در خصوص عملکرد حساب درآمد و هزینه آذر ماه شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده تا در برش عملکردی ماهانه خود 15 هزار و 690 میلیارد ریال را تأمین کند و بر اساس آن مصارف خود را هم تنظیم کند.

خزانه دار شورای شهر تهران افزود: آذر ماه امسال شهرداری تهران 12 هزار و 701 میلیارد ریال یعنی معادل 81 درصد درآمد پیش بینی شده را کسب کرده است که از این میزان، یازده هزار و 402 میلیارد ریال یعنی 90 درصد نقدی و 10 درصد غیر نقد بوده است.

رسولی با بیان اینکه درآمد شهرداری تهران در آذر ماه 49 درصد از محل منابع پایدار و 51 درصد از محل ناپایدار تامین شده است، گفت: شهرداری تهران در بخش مصارف نیز می توانسته است حداکثر 14 هزار و 545 میلیارد ریال هزینه کند که از این مبلغ 85 درصد مصارف خود را هزینه و صرف کرده است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص عملکرد حساب درآمد و هزینه 9 ماهه شهرداری تهران نیز توضیح داد و گفت: شهرداری تهران طبق بودجه مصوب باید در 9 ماه 141 هزار و 210 میلیارد ریال درآمد کسب می کرد که در این مدت 124 هزار و 497 میلیارد ریال معادل 88 درصد درآمد را کسب کرده است که یک درصد کسری بودجه در این مدت مشاهده می شود.

رسولی ادامه داد: از کل درآمد 9 ماهه امسال شهرداری تهران 99 هزار و 118 میلیارد ریال یعنی 80 درصد نقدی و 20 درصد غیر نقدی بوده است و از کل درآمد نقدی وصول شده 38 درصد از محل درآمد پایدار و 62 درصد از محل درآمد ناپایدار بوده است.

رسولی در خصوص عملکرد هزینه ای 9 ماهه شهرداری تهران نیز گفت: طبق اعتبار مصوب شهرداری تهران باید 130 هزار و 909 میلیارد ریال در این 9 ماه هزینه می کرد که 106 هزار و 666 میلیارد ریال یعنی 71 درصد هزینه در دفاتر ثبت شده است.

وی با اشاره به ردیف ها و هزینه های جاری 9 ماهه شهرداری تهران گفت: پرداخت حقوق پرسنل رسمی و قراردادی، حقوق سازمان ها، شرکت ها و ادارات مستقل، بازپرداخت اصل و سود تسهیلات، سود اوراق مشارکت و تسویه بدهی ها از جمله مواردی بوده است که شهرداری تهران در آنها هزینه کرده است.

خزانه دار شورای شهر تهران با بیان اینکه عملکرد بودجه غیر نقد شهرداری تهران با 80 درصد عدم تحقق مواجه است، گفت: ارایه لایحه متمم بودجه سال جاری و اصلاح ساختار موضوعی بود که شورا خواسته بود و شهردار تهران نیز آن را انجام داد.

رسولی تصریح کرد: شورای شهر تهران باید هرچه سریع تر لوایح متمم بودجه سال جاری را بررسی و تصویب کند تا جدول منابع و مصارف برنامه سوم مصوب شهرداری در سال 98 محقق شود.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار