پنجمین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات، در دانشگاه شیراز برگزار می شود


پنجمین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات، در دانشگاه شیراز برگزار می شود

امیری در نشست خبری پنجمین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات، گفت: این مسابقات امسال در روزهای 14 و 15 اسفندماه در دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محراب امیری»، امروز (یکشنبه 6 بهمن) در نشست خبری پنجمین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات که در محل دانشکده مهندسی شیراز برگزار شد، گفت: فراخوان این دوره از مسابقات در شهریورماه سال جاری اعلام شد.

دبیر پنجمین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات با اشاره به اینکه آغاز این مسابقات از دانشگاه صنعتی اصفهان زده شد، اظهار کرد: اولین دوره مسابقات در سال 94 در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه دوره های مختلف در دانشگاه اصفهان، دانشگاه باهنر کرمان، دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، افزود: محور های مسابقات آزمایشگاه مجازی، پروژه عملی، ایده شو و نماهنگ است.

امیری با یادآوری این مطلب که این مسابقات امسال در روزهای 14 و 15 اسفندماه دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز برگزار می شود، یادآور شد: آخرین مهلت ارسال آثار 30 بهمن ماه سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت 5th.sfmc.ir اطلاعات بیشتر را کسب کنند، اضافه کرد: یک نمره ارفاق در معدل برای معرفی به بنیاد نخبگان، کسر خدمت سربازی، معرفی طرح های برتر به شتابدهنده «آبان» و جوایز نقدی از جمله هدایای این مسابقات است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در دوره های گذشته در بخش های مختلف بین 30 تا 50 تیم حضور یافتند که از تمام دانشگاه های کشور شرکت کننده بودند که تنها شرط دانشجو بودن است، افزود: تیم ها از 2 تا چهار نفره به طور معمول هستند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود بین 40 تا 50 تیم در این مسابقات حضور یابند و شاید هم مسائل اقتصادی باعث ریزشی بخشی از تیم ها شود، اضافه کرد: برای تیم اول ساخت هاورکرافت کسر خدمت سربازی در نظر گرفته شده است.

امیری گفت: سعی بر اینست که مسابقات سیالات در دبیرستان ها اجرایی شود.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا