فکر نکردن، یکی از مشکلات روز کشور/ تلقی افراد از فکر کردن، ایراد گرفتن از دیگران است


فکر نکردن، یکی از مشکلات روز کشور/ تلقی افراد از فکر کردن، ایراد گرفتن از دیگران است

عابدینی گفت: یکی از مشکلات در کشور، فکر نکردن است و بیشتر تلقی افراد از فکر کردن، ایراد گرفتن از دیگران است و اگر افراد فکر کنند بسیار مشکلات کشور حل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدجواد عابدینی»، امروز (یکشنبه 6 بهمن) در نشست خبری پنجمین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات که در محل دانشکده مهندسی شیراز برگزار شد، گفت: یکی از دغدغه هایی که در سطح دانشکده و دانشگاه دنبال می کنیم، اینست که بروز و ظهور تحصیلات دانشگاهی را در حل و فصل مشکلات جامعه به گونه ای ملموس ببینیم.

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه دانشجویان به عنوان جامعه هدف، باید به این باور برسند که از گرفتن مدرک دانشگاهی، تنها به گرفتن مدرک بسنده نکنند، افزود: دانشجویان باید از این تحصیلات در بهبود زندگی فردی، اجتماعی، حرفه ای و معنوی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مکانیک سیالات، یکی از دروس بین رشته ای دانشگاه است که در دانشگاه های مختلفی تدریس می شود، افزود: این درس، گلوگاهی برای رشته های دیگری است که ربطی به سیالات دارد، منظور از سیال، خون، آب و حتی خمیردندان روی مسواک در دهان هم هست.

عابدینی با یادآوری این مطلب که ایجاد یک نشاط علمی و رقابت علمی و فرصت برابر برای بروز استعدادها از اهداف برگزاری این مسابقات است، افزود: در دوره پنجم تلاش کردیم که بازه زمانی را برای دانش آموزان مدارس نمونه شیراز را در نظر بگیریم که این دانش آموزان با امکانات دانشگاه آشنا سپس جذب دانشگاه شیراز شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در کشور، فکر نکردن است و بیشتر تلقی افراد از فکر کردن، ایراد گرفتن از دیگران است و اگر افراد فکر کنند بسیار مشکلات کشور حل می شود، افزود: یکی از وجوه تمایز این مسابقات، شناسایی داوران خبره سایر دستگاه ها برای شناسایی استعدادهای دانشگاه ها است.

عابدینی تاکید کرد: تعداد متخصصین رشته مهندسی پزشکی در کشور بسیار کم است و باید افراد را تشویق کرد تا به این رشته روی بیاورند.

وی با اشاره به اینکه امروز جامعه به شدت به امید نیاز دارد، افزود: امید بذر احیای زندگی همه ماست و رسانه ها امید را در جامعه تزریق کنند و رسانه ها روحیه مطالبه گری را تقویت کنند.

عابدینی افزود: «اصلاح هر جامعه از جز به کل و ایجاد فساد از کل به جز است» و این جمله از مقدمه یکی از کتاب های شهید مطهری است و برای بهبود جامعه هرکس باید از خودش شروع کند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»