فراخوان استعدادهای نوجوان و جوان برای محفل قرآنی ابتدای رمضان/ حضور استادان برجسته قرآن بر مزار سردار سلیمانی


فراخوان استعدادهای نوجوان و جوان برای محفل قرآنی ابتدای رمضان/ حضور استادان برجسته قرآن بر مزار سردار سلیمانی

سرابی از اجرای طرح ارزیابی استعدادهای نوجوان و جوان برای تلاوت در محفل قرآنی بیت رهبری در طلیعه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: جمعی از استادان برجسته قرآنی 10 بهمن با حضور در گلزار شهدای کرمان، به زیارت مزار سردار شهید قاسم سلیمانی می‌روند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان: به تازگی خبری مبتنی بر آمادگی شورای عالی قرآن جهت دریافت فایل صوتی تلاوت قاریان ممتاز نوجوان و جوان منتشر شده است. طی این فراخوان متقاضیان اجرا در مراسم دیدار جامعه قرآنی کشور با رهبر معظم انقلاب (در طلیعه ماه مبارک رمضان سال آینده) می توانند تلاوت های خود را به مدت زمان حدود هفت دقیقه تا پایان بهمن ماه به همراه مشخصات فردی از طریق پیام‌رسان سروش به شماره 09382979185 ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88864096 تماس بگیرند.

«سید علی سرابی» با بیان اینکه محدودیتی برای ارزیابی افراد شرکت کننده در این فراخوان نداریم، گفت: نیازی نیست که افراد متقاضی، حتما در گذشته در مسابقات قرآنی شرکت کرده باشند و یا حایز رتبه باشند چراکه اگر بنا باشد صرفا از نتایج مسابقات استفاده کنیم، نتایج در دست است و اینچنین بسیاری از افراد شناسایی نمی شوند، این فراخوان از آن جهت است که بسیاری از افراد بااستعداد و قاریان نوجوان که به هر دلیلی در مسابقات شرکت نکرده اند، امکان اجرای برنامه در محضر رهبری معظم انقلاب را پیدا کنند.

قائم مقام شورای عالی قرآن تصریح کرد: اگر سطح تلاوت متقاضی ممتاز باشد در مراحل بعدی ارزیابی قرار می گیرد. تنی چند از استادان برجسته کشوری این تلاوت ها را از جهت اتقان در بخش هایی همچون فصاحت و صوت و لحن ارزیابی می کنند. بر این اساس حتی اگر یک منقاضی از جهت فنی و فصاحت سطح بالایی نداشته باشد اما تشخیص داده شود که او فرد بااستعدادی از لحاظ صدا و لحن است و می تواند با اندکی تمرین و آموزش به سطوح بالاتر ارتقا پیدا کند نیز پذیرفته می شود.

وی گفت: ما زمان اعلام نتایج را اعلام نکردیم چراکه مسابقه و کنکور نیست، پس از ارسال فایل های صوتی تا مهلت اعلام شده، ارزیابی ها آغاز و پس از آن نتایج به اطلاع افراد واجد صلاحیت می رسد.

سرابی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به برنامه های شورای عالی قرآن در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: روال فعالیت ها و برنامه های شورا در این رابطه مثل سال های قبل است. از آنجا که ستاد کمیته قرآن در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل می شود که مرکز آن هم سازمان تبلیغات است، همکاران ما در راستای هماهنگی با آن شورا عمل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه قرآنی امسال چون سنوات گذشته مراسم تجدیدمیثاق با امام خمینی(ره،) رهبر کبیر انقلاب را در حرم مطهر معمار انقلاب برگزار می کنند و علاوه بر آن پنجشنبه 10 بهمن، تعدادی از استادان برجسته قرآنی با حضور در گلزار شهدای کرمان، بر مزار سردار شهید سپهبد سلیمانی حضور می یابند.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...