کاهش قاچاق سوخت


کاهش قاچاق سوخت

وزیر کشور: با کار‌های صورت گرفته قاچاق سوخت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ ​ عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، افزود: در این جلسه مجموعه‌ای از کار‌هایی که در طی سال انجام شده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارشی ارائه شد خوشبختانه در حوزه واردات یعنی قاچاق ورودی با کاهش مواجه بودیم.
تعداد بازدید : 0
وی گفت: برآورد کلی که در جلسه ارائه شد، حدود ۱۲ میلیارد دلار از مجموع قاچاقی است که ازخارج به داخل و از داخل به خارج صورت می‌گیرد.
وزیر کشور افزود: در حوزه قاچاق کالا از داخل به خارج بیش از ۸۰ درصد بخش سوخت است که با کاهش بسیار خوبی یعنی حدود ۹ میلیارد لیتر مواجهیم.
وی ادامه داد: با طرح تکمیلی در حوزه صادرات فرآورده‌ها توسط مرز نشینان که اخیراً توافق شد و وزارت نفت همکاری بسیاری خوبی داشت، امیدواریم در ماه‌های باقی مانده سال و در سال ۹۹ با کاهش چشمگیر در حوزه قاچاق سوخت مواجه باشیم.
آقای رحمانی فضلی گفت: در این جلسه چند طرح مطرح شد که از جمله آن می‌توان به طرح مبارزه با قاچاق سیگار و کالا‌های خانگی که بسیار مهم است اشاره کرد.
تعداد بازدید : 0
وی افزود: قرار شد در بحث قاچاق لوازم خانگی با توجه به اینکه بازار بزرگی در کشور دارد و متاسفانه واردات قاچاق این نوع کالا بدون استاندارد و بدون ضمانت است و برای مشتریان و مردم آثار زیان باری دارد، اتحادیه نقش اصلی و اول را بازی کند و ما برای مبارزه با این قاچاق از مبدا شروع کنیم یعنی از بنادر، گمرک، بنکداران و بعد به خرده فروشان برسیم.
وزیر کشور گفت: هم اکنون حدود هشت ماه به همه کسبه و اتحادیه‌ها فرصت داده شده است تا خود را با این طرح و ضوابط حاکم بر واردات قانونی لوازم خانگی منطبق کنند.
آقای رحمانی فضلی افزود: هر کالایی که از حالا برای بازار در اختیار دارند به فروش برسانند، ولی بعد از موعد مقرر هشت ماه وقتی طرح اجرا می‌شود با مقدماتی که تاکید کردم با محور اتحادیه‌ها به فروش خواهد رسید تا دیگر شاهد حضور کالا‌های غیر استاندارد در بازار نباشیم.
وی گفت: گزارش بعدی جلسه بحث سامانه‌ها بود. اگر بتوانیم با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی بحث سامانه‌ها از مبدا تا مقصد را که مردم هستند هم در حوزه مالی، حوزه کالایی، حوزه تجارت و تولید به کار بگیریم، می‌توانیم بحث قاچاق و بازار‌های غیر رسمی را به دقت کنترل کنیم.
تعداد بازدید : 0
وزیر کشور افزود: با همه دستگاه‌های اجرایی به تفاهم رسیدیم تا اواخر اسفند کار‌های مربوط به این بخش را تحویل دهند.
وی ادامه داد: طبق برنامه هر ماه حدود یک جلسه کارشناسی و هر سه ماه یک جلسه ستاد گذاشته و گزارش آن ارائه می‌شود.
وزیر کشور گفت: امروز گزارش‌ها مناسب بود البته برخی دستگاه‌ها به وظایفشان خوب عمل نکردند که در انتهای سال با دستور رئیس جمهور همه آن‌هایی که موفق بودند مورد تشویق و تقدیر قرار می‌گیرند و آن‌هایی که عملکرد ضعیفی داشتند باید در مقابل دولت پاسخگو باشند.
رحمانی فضلی گفت: امیدواریم با مجموعه اتفاقات صورت گرفته فعالیت رسمی، قانونی و درست تجارت و تولید در کشور تقویت شود و مردم ما به کالا‌های استاندارد و ضمانت‌های آن‌ها مطمئن باشند تا جلوی قاچاق کالا را که به اقتصاد ملی لطمه می‌زند بگیریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس