شوید در دوران بارداری، خواص و عوارض


شوید در دوران بارداری، خواص و عوارض

بسیاری از زنان در دوران بارداری هوس شوید خشک می کنند. البته ایمنی این ماده هنوز معلوم نیست.

بسیاری از زنان در دوران بارداری هوس شوید خشک می کنند. البته ایمنی این ماده هنوز معلوم نیست. اما بهتره در سه ماهه اول بارداری بیشتر احتیاط کرد و از مصرف مقدار زیادی شوید بپرهیزید. اما مصرف چند دونه شوید در شوید پلو یا باقلا پلو و ... خطری ندارد و در ضمن غذاهایی که حاوی شوید است، غذای روتین ما ایرانی نیست پس بدون نگرانی در مقدار کم مصرف کنید.
شوید، برای تنظیم کلسترول و درمان کم خونی مناسب است، اما در بارداری ممکن است عوارضی مانند تحریک قاعدگی و سقط جنین را به همراه داشته باشد.

شوید خشک چیست؟
شوید گیاهی است که معمولا برای آشپزی و به عنوان دارو استفاده می شود. شوید دارای طعمی اشتها آور است و فلاونوئیدها، اسید آمینه، مواد معدنی و ترکیبات شیمیایی مفیدی دارد.
آیا مصرف شوید خشک در بارداری مجاز است؟
بله، می توانید در دوران بارداری فقط برای اهداف آشپزی از مقدار کمی شوید خشک استفاده کنید. با این وجود، در هنگام بارداری از مصرف روغن شوید اجتناب کنید، زیرا ممکن است برای سلامت مادر یا جنین مضر باشد. همچنین از مصرف بیش از حد شوید در بارداری اجتناب کنید زیرا ممکن است قاعدگی را تقویت کند و حاملگی را در معرض خطر قرار دهد.
8 خاصیت شوید خشک در دوران بارداری:
مصرف شوید در بارداری
1. محافظت از عفونت باکتریایی:
استفاده از شوید در بارداری از عفونت باکتریایی مضر محافظت می کند. اثرات ضد باکتری گیاه باعث جلوگیری از رشد و گسترش باکتری ها و بیماری های مرتبط با آن می شود.
2. جلوگیری از فعالیت های رادیکال آزاد:
شوید دارای خواص آنتی اکسیدان قوی است که به بدن شما کمک می کند تا از اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت کند. گیاه رادیکال های آزاد را خنثی می کند، بنابراین از بروز استرس اکسیداتیو در دوران بارداری جلوگیری می کند.
3. ارتقا سلامت استخوان:
شوید غنی از کلسیم است که یک ماده معدنی حیاتی است که شما را از کاهش تراکم معدنی استخوان محافظت می کند. گیاه از خطر ابتلا به پوکی استخوان در حین بارداری محافظت می کند و رشد و تکامل استخوان را در جنین تضمین می کند، بازسازی استخوان های مجروح شده و سلامت استخوان شما را افزایش می دهد (مکمل هایی که مادر باردار نباید فراموش کند).
4. تنظیم کلسترول:
استفاده از شوید در آشپزی در طول بارداری به تنظیم میزان کلسترول خون و سطح قند خون کمک می کند.
5. درمان کم خونی:
برگ های شوید یک منبع غنی از آهن معدنی است. بنابراین، افزودن برگ گیاه به رژیم غذایی باعث افزایش میزان آهن و میزان هموگلوبین می شود. بنابراین، شوید به درمان کم خونی و نشانه های آن، مانند خستگی، در دوران بارداری کمک می کند.
6. سم زدای بدن:
شوید دارای مقادیر زیادی از منیزیم معدنی است که به سم زدایی بدن کمک می کند. این ماده معدنی برای استخوان های شما مفید است. خواص آنتی اکسیدانی قوی این گیاه به سلامتی پوست شما کمک می کند.
7. درمان اسهال خونی:
اسهال خونی ناشی از عفونت های قارچی است. اضافه کردن شوید به رژیم غذایی به درمان مشکلات بهداشتی ناشی از اسهال خونی در دوران بارداری کمک می کند. این گیاه به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل می کند و به طور موثر عفونت قارچی را برطرف می کند.
8. کمک به رشد جنین:
شوید منبع خوبی از روی است. روی یک ماده مغذی حیاتی است که به رشد سلول ها کمک می کند و باعث رشد جنین می شود. مصرف شوید در دوران بارداری مانع از کمبود روی می شود و به رشد مناسب جنین کمک می کند.
عوارض جانبی مصرف شوید در دوران بارداری
اگر چه شوید در طول بارداری مزایای زیادی دارد، مصرف بیش از حد این گیاه میتواند مضر باشد. عوارض جانبی رایج مصرف شوید در دوران بارداری عبارتند از:
تحریک قاعدگی
سقط جنین
تحریک پوست
بنابراین، از مصرف بیش از حد گیاه در دوران بارداری اجتناب کنید تا از عوارض جانبی جلوگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری