همراه اول، برترین اپراتور در طرح ترابردپذیری است


همراه اول، برترین اپراتور در طرح ترابردپذیری است

جدیدترین آمار طرح ترابردپذیری اپراتورهای تلفن همراه توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد که بر اساس آن اپراتور همراه اول بیشترین ورودی را در این طرح از آن خود کرده است. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، جدیدترین آمار از طرح ترابردپذیری موبایل را اعلام کرد که بر اساس آن، اپراتور همراه... نوشته همراه اول، برترین اپراتور در...

جدیدترین آمار طرح ترابردپذیری اپراتورهای تلفن همراه توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد که بر اساس آن اپراتور همراه اول بیشترین ورودی را در این طرح از آن خود کرده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، جدیدترین آمار از طرح ترابردپذیری موبایل را اعلام کرد که بر اساس آن، اپراتور همراه اول پیشتاز گرفتن ورودی از سایر اپراتورهای تلفن همراه بوده و موفق‌ترین اپراتور در این زمینه است. طرح ترابردپذیری شماره‌های موبایل (MNP) از سال 1395 اجرایی شد که در آن مشترکان می‌توانند با حفظ شماره تلفن همراه خود، اپراتور ارائه دهنده خدماتشان را عوض کنند. البته این فرایند شرایطی دارد و ممکن است برخی از درخواست‌های ترابرد از سوی مشترکان با موافقت مواجه نشود. از جمله شرایط عدم موافقت با درخواست ترابردپذیری می‌توان به احراز نشدن هویت، تطابق نداشتن مشخصات اعلام شده با مشخصات دارنده شماره، رعایت نکردن ترابرد نظیر به نظیر مانند درخواست ترابرد سیم کارت دائمی به اعتباری و برعکس، فعال نبودن سیم کارت، فعال بودن در کمتر از سه ماه و پرداخت نکردن به موقع صورتحساب اولیه صادر شده از اپراتور فرستنده توسط مشترک در سیم کارت‌های دائمی اشاره کرد.

اکنون سید محمد امامی، مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد طرح ترابردپذیری از تیرماه 1395 به صورت آزمایشی آغاز شد و این پروژه از اول شهریور 95 به صورت رسمی به اجرا رسید. از این زمان تاکنون 1 میلیون و 270 هزار و 698 ترابرد موفق حقیقی و حقوقی در اپراتورهای تلفن همراه انجام شده است. این در حالی است که تعداد درخواست‌های حقیقی 2 میلیون و 94 هزار و 561 و تعداد درخواست‌های حقوقی 22 هزار و 624 عدد بوده و 9 هزار و 790 نفر نیز از درخواست خود انصراف دادند. در مجموع 2 میلیون و 126 هزار و 975 درخواست ترابردپذیری مشترکان حقوقی و حقیقی و انصرافی ارسال شده که 1 میلیون و 270 هزار و 698 درخواست با موفقیت انجام شده است. همچنین 619 هزار و 63 درخواست هم به دلیل کدهای ریجکشن رد شده است.

همراه اول، برترین اپراتور در طرح ترابردپذیری استهمراه اول، برترین اپراتور در طرح ترابردپذیری است

امامی در ادامه در خصوص ورودی ترابردپذیری هر یک از اپراتورهای تلفن همراه اظهار کرد بیش از 617 هزار ورودی از سایر اپراتورها به همراه اول بوده و اپراتور اول ارتباطی کشورمان بیشترین ورودی را نسبت به ایرانسل و رایتل داشته است. ایرانسل بیش از 600 هزار و رایتل هم بیش از 53 هزار ورودی از سایر اپراتورها داشته‌اند. در بین خروجی‌ها هم همراه اول آمار کمتری را نسبت به ایرانسل داشته است.

به گفته امامی، در سال 95 تعداد 93 هزار و 69 مورد ترابرد، در سال 96 تعداد 501 هزار و 551 ترابرد، در سال 97 تعداد 499 هزار و 695 ترابرد و در سال 98 تاکنون هم 176 هزار و 383 ترابرد انجام شده است که نشان می‌دهد تعداد درخواست‌های ترابرد در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که فقط نباید ورودی به اپراتورها را ملاک قرار داد و به همان میزان نیز باید خروجی از اپراتورها ملاک قرار بگیرد و در نهایت در تراز ورودی و خروجی مشخص می‌شود که آیا تب ترابردپذیری فروکش کرده است یا خیر. طبق آماری که منتشر شده است، تراز همراه اول مثبت 65 هزار و 348 مورد بوده و تراز ایرانسل و رایتل به ترتیب مثبت 9 هزار و 576 مورد و منفی 74 هزار و 924 بوده است. بنابراین با توجه به تراز می‌توان گفت که همچنان رغبت به کوچ کردن به شبکه اپراتور همراه اول خیلی بالاتر از اپراتورهای دیگر است، تا جایی که تراز ترابرد به شبکه همراه اول تا اول بهمن‌ماه 98 حدود 7 برابر ترابرد به شبکه ایرانسل است.

در ادامه جدول ورودی، خروجی و تراز ترابردپذیری اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل از ابتدای اجرای این طرح تا اول بهمن 98 را مشاهده می‌کنید:

آمار طرح ترابردپذیری تا 1 بهمن 1398

اپراتور ورودی خروجی تراز (ورودی-خروجی)
همراه اول 617 هزار و 564 552 هزار و 216 مثبت 65 هزار و 348
ایرانسل 601 هزار و 230 591 هزار و 654 مثبت 9 هزار و 576
رایتل 53 هزار و 970 128 هزار و 894 منفی 74 هزار و 924

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس