باد شدید اسکله‌های گردشگری قشم را به تعطیلی کشاند


باد شدید اسکله‌های گردشگری قشم را به تعطیلی کشاند

قشم- ایرنا- شدت سرعت بادهای جنوب غربی تا شمال غربی در ساحل جنوبی و غرب قشم، باسعیدو، لافت و هنگام به 28 نات رسیده است و از این رو اسکله‌های گردشگری قشم برای روز یکشنبه تعطیل است.

رییس اداره بنادر و ددریانوردی قشم روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شدت باد در سواحل شمالی قشم، درگهان، هرمز و لارک ۲۶ نات گزارش شده است.

علی اشتری ادامه داد: بر این اساس از فعالیت شناورهای تفریحی در اسکله های کندالو و شیب دراز در منطقه هنگام جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: امنیت مسافران بالاترین اهمیت را دارد و از این رو گردشگران از تجمع در اسکله های گردشگری خودداری کنند.

رییس اداره هواشناسی قشم افزود: همچنین با توجه به پیشبینی هواشناسی امکان اختلال در تردد شناورهای مسافری در مسیر قشم به مقصدهای بندرعباس، هرمز و لارک وجود دارد.

وی ادامه داد: از این رو به مسافران توصیه می‎شود برنامه ریزی دقیقی برای سفر خود اتخاذ کنند.

اشتری خاطرنشان کرد: هم اکنون بیشینه دید بر روی دریا هشت کیلومتر و ارتفاع موج به ۶ پا رسیده است.

به گفته وی، هم اکنون تردد شناورهای مسافری در مسیر بندر شهید ذاکری به بندرعباس، هرمز و لارک و همچنین تردد لندینگ کرافت ها در مسیر بندرهای لافت-پُهل در حال انجام است.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا