شبی که دیاباته کلاس آموزشی برگزار کرد/رشیدی: حسینی شاگرد خودم است


شبی که دیاباته کلاس آموزشی برگزار کرد/رشیدی: حسینی شاگرد خودم است

تیمی که بعد از یک هفته بلاتکلیفی، بدون زمین تمرین اختصاصی و با چندین ساعت آوارگی در فرودگاه، یک روز قبل از بازی به دبی می‌رسد و این چنین نمایشی دارد، شایسته تقدیر است.

استقلال که مدت‌هاست اسیر حاشیه‌های ریز و درشت شده، به شدت به این برد قاطع نیاز داشت. بردی که نقش شیخ دیاباته در آن پررنگ و غیرقابل انکار است. دیاباته که در مقاطع مختلف این فصل اثبات کرده یک مهاجم طراز اول در سطح فوتبال ایران است، در هر دو گلی که زد، کلاس آموزشی عملی «کنترل و ضربه زدن» برگزار کرد. اگر گل‌های اول و دوم استقلال را مرور کنید، می‌بینید که این مهاجم بلند قامت چقدر بی‌نقص توپ‌های ارسالی را کنترل می‌کند و چه ساده ضربه نهایی را دور از دسترس دروازه‌بان کویتی، با تور آشنا می‌کند. در گل اول که بسیار هم تعیین‌کننده بود، دیاباته مثل یک مهاجم سطح بالا در حالی که تحت فشار بود، مدافع حریف را از توپ دور نگه داشت و با یک ضربه آرام، فشار اولیه را از دوش استقلال برداشت. هر تیمی برای موفقیت، به یک مهاجم مطمئن مثل شیخ دیاباته نیاز دارد.

یکی از شیرین‌ترین لحظات این بازی برای استقلال، ضربه ایستگاهی بسیار زیبای وریا غفوری بود. این برای سومین بار در این فصل است که استقلال با ضربه‌های ایستگاهی کاپیتانش به گل می‌رسد که در مقیاس فوتبال ایران، آمار بسیار خوبی است. وریا از آغاز فصل تا امروز، نقشی تعیین‌کننده در رختکن آبی‌ها داشته. چه آن روزهایی که با استراماچونی، یک عنصر همیشه حاضر در برنامه‌های هجومی استقلال بود و چه در روزهایی که استقلال بدون مربی، عملاً به او سپرده شده بود.

فرهاد مجیدی حالا با یک کاپیتان بسیار آماده مثل وریا غفوری که بهترین دوران فوتبالش را سپری می‌کند و اوج گرفته‌هایی نظیر علی کریمی و مهدی قائدی می‌تواند روزهای بهتری را روی نیمکت آبی‌ها تجربه کند. ضمن اینکه بازگشت فرشید اسماعیلی می‌تواند ضریب خلاقیت را در خط میانی استقلال بالا ببرد.

برای مربی جوانی مثل فرهاد مجیدی، حالت ایده‌آل این بود که از بازی‌های ساده‌تری در لیگ شروع کند ولی همه چیز دست به دست هم داد تا کارش را مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا آغاز کند. رقابت‌هایی که اولین شکست، به منزله حذف و خداحافظی با رویای درخشش در آسیاست. این برد برای استقلالی‌ها دلچسب بود اما هنوز هیچ چیز برای آبی‌ها حتی شروع هم نشده. بازی روز سه‌شنبه مقابل الریان بسیار حیاتی است. دیداری که می‌تواند در سرنوشت مربیگری فرهاد هم مؤثر باشد. برد در قطر، می‌تواند محبوبیت مضاعفی برای فرهاد مجیدی به ارمغان بیاورد. سکوهایی که هنوز جدایی استراماچونی را باور نکرده‌اند، می‌توانند با مربی جدیدشان، تولد دوباره‌ای داشته باشند. الریان لااقل روی کاغذ، تیمی به مراتب قدرتمندتر از الکویت است اما استقلال با این خط حمله آتشین و این روحیه تهاجمی که هیچ‌وقت به یک گل قانع نمی‌شود، می‌تواند از این میدان سخت هم سربلند بیرون بیاید.

کارشناس

رشیدی: حسینی شاگرد خودم است

منصور رشیدی عملکرد حسینی را اینگونه ستود: «حسینی یکی از شاگردان خودم است و او را چند سال قبل به تیم ملی امید دعوت کردم. می‌دانستم بازیکن خوبی می‌شود. او آینده خیلی خوبی دارد. در این بازی دو مهار عالی در نیمه اول و چند مهار خیلی خوب در نیمه دوم داشت. حسینی از هر جهت آماده است.» رشیدی درباره بازی بعد هم گفت: «الریان یک تیم حرفه‌ای است و برای این بازی صد در صد آماده است. فکر می‌کنم استقلال به مشکل بخورد. ان‌شاءالله استقلال با ترکیب همیشگی نتیجه بگیرد ولی الریان یک تیم حرفه‌ای است.»

روشن: غرور ممنوع

حسن روشن بعد از برتری تیم فوتبال استقلال مقابل الکویت گفت: «این پیروزی از نظر روحی برای استقلال خیلی خوب بود و می‌تواند در آینده به تیم کمک کند. استقلال این بازی را برد ولی تیم نباید مغرور و هول شود. آنها فکر نکنند همه چیز تمام شده و باید به فکر دیدار بعدی در قطر باشند. توقعات از استقلال بالا رفته و بازیکنان باید حواس‌شان به این موضوع باشد. وقتی استقلال می‌برد هوادار خوشحال است. استقلال و پرسپولیس برنده باشند هوادارانش قیمت بنزین ۳ هزار تومانی را فراموش می‌کنند.»

علی مغانی

newspaper.iran-varzeshi.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس