رشد 30 درصدی تسهیلات بانکی و سهم ویژه «تامین سرمایه در گردش»


رشد 30 درصدی تسهیلات بانکی و سهم ویژه «تامین سرمایه در گردش»

طی 9ماهه ابتدایی امسال بیش از 54 درصد وام‌های بانکی (معادل 340 هزار میلیارد تومان) با هدف تامین سرمایه در گردش به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت شده است. نوشته رشد 30 درصدی تسهیلات بانکی و سهم ویژه «تامین سرمایه در گردش» اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

بخش خدمات بیشرین وام‌های بانکی را دریافت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس جدیدترین آمارهای بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها در ۹ماهه نخست امسال به بخش‌های مختلف اقتصادی بالغ بر ۶۲۶ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹٫۸ درصد افزایش داشته است.

بیشترین میزان تسهیلات پرداختی در ۹ماهه نخست امسال در بخش خدمات صورت گرفته، به طوری که بانک‌ها و موسسات اعتباری ۲۱۵ هزار میلیارد تومان معادل ۳۴٫۳ درصد از کل تسهیلات خود را به این بخش اختصاص داده‌اند.

بخش صنعت و معدن نیز با ۱۹۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافتی ۳۰٫۴ درصد از کل تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری را به خود اختصاص داده است.

آمارها نشان می‌دهد، بیشترین میزان وام‌های پرداختی به بخش‌های مختلف اقتصادی با هدف تامین سرمایه در گردش بوده است. طی ۹ماهه ابتدایی امسال بیش از ۵۴ درصد وام‌های بانکی (معادل ۳۴۰ هزار میلیارد تومان) با هدف تامین سرمایه در گردش به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت شده است.

بیشترین میزان تسهیلات پرداختی بابت سرمایه در گردش مربوط به بخش صنعت و معدن بوده، به طوری که طی دوره مذکور سهم این بخش حدود ۴۰ درصد بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی