ثبت دمای زیر صفر در همه ایستگاه‌های هواشناسی آذربایجان‌غربی


ثبت دمای زیر صفر در همه ایستگاه‌های هواشناسی آذربایجان‌غربی

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به سرمای قابل توجه هوا طی شب گذشته در آذربایجان غربی گفت: در این مدت، همه 18 ایستگاه‌ اصلی و تکمیلی هواشناسی استان، دمای زیرصفر را ثبت کرد.

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی شبانه‌روز گذشته چالدران با دمای منفی ۱۸.۳ درجه سانتی‌گراد و اشنویه با دمای منفی ۱۸ درجه سانتی‌گراد سردترین شهرهای استان بودند و در این مدت حداقل دمای هوای پیرانشهر ۱۶ درجه، سلماس ۱۵ درجه، خوی و مهاباد ۱۴ درجه، ارومیه، تکاب و بوکان ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیرصفر بود.

وی اضافه کرد: شب گذشته در بین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی، شاهین‌دژ با حداقل دمای هوای منفی ۶ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان ثبت شد.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای ارومیه بین منفی ۱۲ تا یک درجه سانتی‌گراد و دمای مهاباد نیز بین منفی ۱۴ تا یک درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد دمای هوا طی روزهای آینده نیز به صورت محسوس کاهش پیدا می‌کند.

پس از بارش برف و کولاک شدید اوایل هفته جاری دمای هوا در بسیاری از مناطق آذربایجان‌غربی کاهش ۶ تا هفت درجه سانتی‌گراد پیدا کرده است و طبق اعلام آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی روز گذشته مدارس برخی از شهرستان از جمله مهاباد، اشنویه، سردشت، بوکان، خوی و بخش‌های سیلوانا و صومای برادوست ارومیه را در نوبت صبح تعطیل بود.

سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی نیز از کشاورزان و دامداران خواست تا تدابیر لازم را در راستای تامین سوخت و گرمای مورد نیاز واحدهای خود اعمال کنند.

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

در ایستگاه‌های هواشناسی، داده‌های هواشناسی ساعت به ساعت ثبت شده و این داده‌ها به صورت پیوسته به سازمان هواشناسی کشوری ارسال می‌شود.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت