تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در شهرستان‌ها


تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در شهرستان‌ها

تبریز - ایرنا - مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: ساختار نظام صنفی کشاورزی اصلاح و اتاق اصناف کشاورزی در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

مسعود عدل طلب روز یکشنبه در جلسه اجرایی کردن آئین نامه و دستورالعمل های اصلاحی نظام صنفی کشاورزی در تبریز، با اشاره به ساختار موجود نظام صنفی کشاورزی و دستاوردهای آن در دهه نخست فعالیتش در حوزه های شغلی، اقتصادی و اجتماعی گفت: در ساختار جدید افراد و واحدهای صنفی کشاورزی در هر شهرستان بر اساس دارا بودن حد نصاب تعداد اعضا، در قالب هفت اتحادیه صنفی کشاورزی و در هفت زمینه موضوعی زراعت، باغداری و درختکاری مثمر و غیر مثمر، دامپروری، دامداری، تولیدات دامی، زنبورعسل و کرم ابریشم، طیور و ماکیان، آبزی پروری و صیادی ، جنگل داری و بیابان زدایی و خدمات و صنایع تبدیلی کشاورزی تشکیل می شوند.

وی خاطرنشان کرد: اتاق اصناف کشاورزی شهرستان، نهادی مهم متشکل از اعضای هیات مدیره اتحادیه های صنفی کشاورزی همان شهرستان است که ضمن نظارت بر کار اتحادیه های صنفی موضوعی و تخصصی، باید تمامی امور نظام صنفی کشاورزی شهرستان را مدیریت کند.

عدل طلب با اشاره به تشکیل اتاق اصناف کشاورزی مرکز استان، گفت: این اتاق نیز علاوه بر انجام وظایف شهرستان خود، وظایفی از جمله برقراری هماهنگی بین اتاق های اصناف شهرستان های استان و برگزاری انتخابات تعیین نماینده یا نمایندگان استان در اتاق اصناف ایران را برعهده دارد.

وی افزود: اعضای هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران به استناد مقررات مربوطه، شامل وزرای کشاورزی، کشور، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اتاق اصناف ایران، اتاق بازرگانی و هیات رئیسه اتاق کشاورزی ایران است.

مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار کرد: در سطح شهرستان ها نیز کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی متشکل از اعضای متناظر هیات عالی نظارت خواهند بود که بر فرآیند و عملکرد اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف نظارت می کنند.

دی‌ماه سال ۱۳۹۷ هیات دولت پس از بررسی و کار کارشناسی، ساز و کار تشکیل اتاق اصناف کشاورزی ایران را تصویب و به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ کرد و با ابلاغ آن ، تشکیل اتاق اصناف کشاورزی ایران وارد مرحله جدیدی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت لیر ترکیه امروز 30 فروردین 1403