بنچمارکی جدید از یک پردازنده Tiger Lake؛ آیا اینتل حریف پردازنده‌های Ryzen 4000 می‌شود؟


بنچمارکی جدید از یک پردازنده Tiger Lake؛ آیا اینتل حریف پردازنده‌های Ryzen 4000 می‌شود؟

به نظر می‌رسد که زمان چندانی به معرفی پردازنده‌های Tiger Lake از سوی اینتل باقی نمانده است؛ این پردازنده‌ها که جایگزین خانواده کم مصرف Ice Lake در کلاس لپ تاپ می‌شوند، به رقابت با پردازنده‌های Ryzen 4000 خواهند پرداخت. اینک اولین نشت از بنچمارک یک پردازنده Tiger Lake، نشان می‌دهد که این تراشه‌ها چه در بخش گرافیک و چه در بخش CPU، می‌توانند با...

به نظر می‌رسد که زمان چندانی به معرفی پردازنده‌های Tiger Lake از سوی اینتل باقی نمانده است؛ این پردازنده‌ها که جایگزین خانواده کم مصرف Ice Lake در کلاس لپ تاپ می‌شوند، به رقابت با پردازنده‌های Ryzen 4000 خواهند پرداخت. اینک اولین نشت از بنچمارک یک پردازنده Tiger Lake، نشان می‌دهد که این تراشه‌ها چه در بخش گرافیک و چه در بخش CPU، می‌توانند با پردازنده‌های Ryzen 4000 به رقابت بپردازند.

پردازنده‌های Ryzen 4000 در لیتوگرافی 7 نانومتری، در CES 2020 رونمایی شدند. پردازنده‌های Tiger Lake که هنوز به صورت رسمی معرفی نشده‌اند، جایگزین تراشه‌های 10 نانومتری Ice Lake با لیتوگرافی بهبود یافته هستند.

و اما در بنچمارکی جدید، یک تراشه بی نام از خانواده تایگر لیک سری U را شاهد هستیم که موفق به شکست Ryzen 7 3780U می‌شود. Ryzen 7 3780U یکی از تراشه‌های فعلی AMD در نسل دوم از APUهای ZEN است. Ryzen 7 3780U در بنچمارک Time Spy موفق به کسب امتیازهای 1000 برای بخش پردازنده گرافیکی مجتمع و 3100 برای بخش پردازنده شده است.

این در حالی است که پردازنده Tiger Lake که یک نمونه مهندسی با فرکانس‌های اولیه بوده است، به امتیازهای 1300 در بخش گرافیک مجتمع و 4400 در بخش CPU دست پیدا کرده است. مقایسه یک پردازنده نسل جدید با نسل قدیم نمی‌تواند کار درستی در دنیای سخت افزار باشد، با این وجود این اختلاف عملکرد بالا، نشان می‌دهد که اینتل با خانواده Tiger Lake امکان رقابت با پردازنده‌های تازه وارد Ryzen 4000 را خواهد داشت.

بنچمارک جدید نیز از سوی تیم تایلندی Tum Apisak منتشر شده است که تا کنون داده‌های بسیاری را در دنیای سخت افزار بر ملا کرده‌اند. Ryzen 7 3780U در اکتبر سال 2019 معرفی شده و یک پردازنده 4 هسته‌ای است. اگر چه اینتل در بخش پردازنده‌های مصرف کننده و خانگی از رقیب خود عقب مانده است، اما در تلاش به منظور حفظ بازار سرور و لپ تاپ است. همچنین آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت به زودی پردازنده‌های Comet Lake را روانه بازار خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان