باید خروجی آب از شهرک شهید رجایی بندرعباس به سمت تیاب را به صفر برسانیم


باید خروجی آب از شهرک شهید رجایی بندرعباس به سمت تیاب را به صفر برسانیم

فرماندار شهرستان بندرعباس بر ضرورت ایجاد تمهیداتی برای ممانعت از خروج آب ناشی از بارندگی از داخل شهرک شهید رجایی بندرعباس به سمت تیاب تأکید کرد.

عزیزاله کناری شب گذشته(پنجم بهمن‌ماه) در جلسه رفع مشکل آب‌گرفتگی روستای تیاب خونسرخ، افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی و آب منطقه‌ای، نقشه‌برداری و بررسی میدانی لازم برای شناسایی مسیر هدایت آب از محوطه داخل شهرک مسکونی شهید رجایی به سمت خور غرب شهرک را تا روز دوشنبه(هفتم بهمن‌ماه) انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید بلافاصله نسبت به اجرای کانال مربوطه اقدام شود تا در بارندگی بعدی شاهد تهدید منازل روستای تیاب خونسرخ از محل خروج آب از این شهرک نباشیم، اظهار کرد: باید نقشه‌برداری و مطالعه لازم برای شناسایی میزان آب در منطقه مزبور و نحوه انتقال آن شامل، انتقال داخل محوطه شهرک شهید رجایی به سمت غرب شهرک در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود به‌گونه‌ای که خروجی آب از داخل شهرک به سمت تیاب به صفر برسد.

کناری اضافه کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی و آب منطقه‌ای همچنین از سمت شرق شهرک به سمت سه‌راهی و ترانز تا انتهای دیوار منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس باید مطالعه داشته باشند که آب از کجا وارد می‌شود، آیا آب سطحی است یا از سمت بندر شهید رجایی می‌آید و چه راهی برای مسدود کردن آن وجود دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: اداره بنادر و دریانوردی باید نسبت به انجام کانال‌کشی محوطه خود و هدایت کل آب‌های شهرک به سمت خور شرق شهرک اقدام کند به‌گونه‌ای که خروجی آب به سمت تیاب به صفر برسد.

کناری در پایان تصریح کرد: دهیاری باید از محل اعتبارات خود با مشارکت خیرین و کمک بنیاد مسکن نسبت به مخلوط ریزی کوچه‌ها اقدام کند و بخشدار مرکزی نیز پیگیری و نظارت لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبحانه خبری، 1 اردیبهشت 1403؛ از دفع حمله منتسب به اسرائیل به تاسیساتی در اصفهان تا اطل...