آدام شیف: تیم حقوقی ترامپ در تلاش برای منحرف کردن روند استیضاح است


آدام شیف: تیم حقوقی ترامپ در تلاش برای منحرف کردن روند استیضاح است

رئیس گروه استیضاح‌کننده ترامپ گفته است تیم حقوقی رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش است تا روند استیضاح را به انحراف بکشاند و حقیقت را پنهان کند.

آدام شیف: تیم حقوقی ترامپ در تلاش برای منحرف کردن روند استیضاح است

به گزارش پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، آدام شیف، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس گروه استیضاح‌کننده ترامپ گفته است تیم حقوقی رئیس جمهور این کشور در تلاش است تا اظهارات دموکرات‌ها در دادگاه استیضاح ترامپ مبنی بر سوءاستفاده وی از قدرت در جریان «اوکراین‌گیت» و مانع‌تراشی در تحقیقات بعدی کنگره را به انحراف بکشاند.

وی گفت: پس از گوش دادن به استدلال وکلای ترامپ در دادگاه استیضاح، سه نظر دارم: آن‌ها واقعیت‌های طرح ترامپ را به چالش نمی‌کشند، آن‌ها سعی در منحرف کردن، گیج کردن و پیچاندن حقیقت دارند. آن‌ها با مسدود کردن و مانع شدن از انتشار اسناد و شواهد، به مخفی کردن حقیقت ادامه می‌دهند.

شیف در حالی چنین اظهارنظری کرده است که وکلای ترامپ، دموکرات‌ها را به تلاش برای اضمحلال انتخابات ۲۰۱۶ و جلوگیری از شرکت در انتخابات آتی متهم کرده‌اند.

تیم حقوقی ترامپ همچنین به طور جداگانه آدام شیف را به دلیل مطرح کردن گفتگوی تلفنی ماه ژوئیه ۲۰۱۹ بین ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، مود انتقاد قرار دادند. «پت سیپولونی، مشاور حقوقی کاخ سفید که ریاست تیم حقوقی ترامپ در جلسه محاکمه را بر عهده دارد، ابتدا به سخنرانی پرداخته و ضمن متهم کردن دموکرات‌ها مدعی شد: ترامپ هیچ اقدام اشتباهی مرتکب نشده است. مایک پورپورا، معاون مشاور حقوقی کاخ سفید و یکی از اعضای تیم حقوقی ترامپ، در اظهارات خود گفت: بیشتر شاهد‌های دموکرات‌ها نه تنها درباره کمک نظامی اوکراین بلکه هرگز با رئیس جمهور هیچ صحبتی نکرده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا متهم است که در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند. «جو بایدن» رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ آمریکا است. ترامپ در همین چارچوب، ارسال کمک‌های مصوب کنگره به اوکراین را به انجام تحقیق درباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن مشروط کرده بود. وی علاوه بر سوءاستفاده از قدرت، در مسیر ادای شهادت مشاوران خود و ارائه مدارک مانع ایجاد کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...