مسیر ارتباطی زنجان - تهم با کولاک برف مواجه است


مسیر ارتباطی زنجان - تهم با کولاک برف مواجه است

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: مسیر ارتباطی زنجان - تهم - چورزق در شهرستان طارم با کولاک برف مقطعی مواجه است.

سرهنگ محمد علی عظیمی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: گردنه سعید آباد در جاده زنجان - بیجار و ۲ آزاد راه زنجان - قزوین و زنجان - تبریز مه‌آلود هستند و رانندگان عبوری از این مسیرهای ارتباطی باید برای جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی، دقت و احتیاط بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، هیچ تصادف رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی این استان اتفاق نیفتاده که این حاصل رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان است.

عظیمی با بیان اینکه در زمان حاضر تردد وسایط نقلیه در کلیه مسیرهای ارتباطی این استان جریان دارد، از هموطنان خواست وسایط نقلیه خود را در فصول سرد سال به ویژه هنگام بارش برف به تجهیزات ایمنی زمستانی مجهز و حتی المقدور نیز از سفرهای غیر ضرور به مناطق کوهستانی و برفگیر خودداری و در صورت لزوم نیز از وسایط نقلیه عمومی به ویژه قطار استفاده کنند.

وی تصریح کرد: داشتن زنجیر چرخ در خودروها الزامی است و به رانندگان توصیه می‌شود هنگام بارش برف و باران و لغزندگی سطح جاده، فاصله طولی را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه برانند.

از ابتدای ماه جاری تاکنون ۲۰ نفر در مسیرهای ارتباطی این استان بر اثر حوادث رانندگی جان باختند که ۱۰ نفر کشته شدگان مربوط به حادثه سقوط اتوبوس مسافربری اصفهان به تبریز در آزادراه زنجان - تبریز بود.

۹ ماه نخست امسال بر اثر وقوع حوادث رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۲۰۵ نفر و در سال ۹۷ تعداد ۲۲۰ نفر کشته شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا