مدارس بویراحمد و دنا در نوبت صبح یکشنبه تعطیل شد


مدارس بویراحمد و دنا در نوبت صبح یکشنبه تعطیل شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش برف، کاهش دما، برودت هوا و آبگرفتگی معابر سبب تعطیلی مدارس مقاطع دبستان، پیش دبستانی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا و مناطق سردسیری عشایری در نوبت صبح امروز یکشنبه شد.

هادی زارع پور روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به‌دلیل بارش‌ برف، سرمای هوا، لغزندگی معابر و براساس تصمیم شورای آموزش و پرورش استان مدارس ابتدایی، پیش دبستانی شهرستان های بویراحمد و دنا و مناطق عشایری استان در شیفت صبح تعطیل است.

افزون بر ۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز اعلام کرده بود که به دلیل بارش برف، یخ زدن معابر و برودت هوا مدارس، سازمان ها وادارات شهرستان های بویراحمد و دنا و مناطق عشایری در حوزه سردسیری امروز یکشنبه ششم بهمن ماه با ۲ساعت تاخیر آغاز به کار می کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: فعالیت این سامانه بارشی تا اوایل صبح امروز ادامه دارد و در مناطق گرمسیری سبب بارش باران در ارتفاعات و مناطق مستعد و کوهستانی بارش برف، کاهش دما، وزش باد شدید و کولاک برف می شود.

ولی بهره مند افزود: با ورود این موج بارشی به استان کاهش دما بین ۷ تا ۸ درجه در مناطق مختلف استان قابل پیش بینی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به رانندگان توصیه کرد که از سفر های غیر ضروری و تردد بپرهیزند در غیر اینصورت تجهیزات زمستانی و قرار دادن جیره خشک و لباس زمستانی گرم در داخل وسیله نقلیه برای استفاده در مواقع ضروری به همراه داشته باشند.

بهره مند ابراز داشت: تا اواسط هفته آینده با توجه به افت شدید دما اقدامات لازم برای حفظ تولیدات و محصولات کشاورزی از قبیل کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با عبور این موج بارشی تا اواخر این هفته، ورود سامانه بارشی دیگری مورد انتظار نمی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت