طرز تهیه رشته پلو با دو دستور پخت متفاوت


قصد داریم در این مقاله شما را با رشته پلو که یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی است با دو نوع دستور پخت آشنا سازیم. تهیه این غذای خوشمزه متفاوت بوده و بسته به سلیقه افراد به روشهای مختلفی طبخ می شود. شما می توانید در منزل رشته پلو را تهیه نمایید و این غذا بهانه ای برای جمع شدن اعضای خانواده کنار یکدیگر باشد . همچنین در برگزاری مهمانی های خود نیز...

قصد داریم در این مقاله شما را با رشته پلو که یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی است با دو نوع دستور پخت آشنا سازیم. تهیه این غذای خوشمزه متفاوت بوده و بسته به سلیقه افراد به روشهای مختلفی طبخ می شود. شما می توانید در منزل رشته پلو را تهیه نمایید و این غذا بهانه ای برای جمع شدن اعضای خانواده کنار یکدیگر باشد . همچنین در برگزاری مهمانی های خود نیز از این غذای خوشمزه استفاده کنید.

آشنایی با طرز تهیه رشته پلو به دو روش متفاوت

طرز تهیه رشته پلو با دو دستور پخت متفاوت

رشته پلو غذایی بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. در گذشته مرسوم بود رشته پلو را در آخرین چهارشنبه سال بپزند که رشته آن نماد به دست گرفتن رشته زندگی بوده است. همچنین این غذا بهانه ای برای جمع شدن افراد در کنار یکدیگر باشد. رشته پلو را می توان با مواد مختلفی طبخ نمود. مثلا رشته پلو با مرغ زعفرانی، رشته پلو با گوشت بوقلمون، ماهی دودی یا حتی رشته پلو بدون گوشت به همراه موادی مانند عدس، زرشک، خرما، کشمش و … . در ادامه با دو روش پخت رشته پلو با گوشت گوسفند و رشته پلو با کشمش و عدس آشنا خواهید شد.

رشته پلو با گوشت گوسفند

طرز تهیه رشته پلو با دو دستور پخت متفاوت

مواد لازم:

گوشت گوسفند: ۲۵۰ گرم برنج: یک و نیم پیمانه رشته پلویی: یک پیمانه پیاز: یک عدد برگ بو: یک عدد رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری سیب زمینی: یک عدد متوسط نمک، فلفل: به مقدار لازم زردچوبه و پودر کاری: به مقدار لازم

طرز تهیه:

۱. ابتدا برنج را شسته و در آب و نمک چند ساعت بخیسانید.

۲. ظرف مناسبی را انتخاب کرده و روی حرارت قرار دهید به آن مقداری روغن اضافه کنید سپس پیازهای خرد شده را با کمی زردچوبه تفت دهید. بعد گوشت را اضافه کرده و تفت داده تا تغییر رنگ دهد.

۳. به مواد در حال تفت فلفل، رب گوجه و ادویه کاری را اضافه نمایید. سپس مقداری آب و برگ بو را اضافه کد و صبر کنید تا گوشت بپزد.

طرز تهیه رشته پلو با دو دستور پخت متفاوت

۴. در این مرحله برنج از قبل خیس شده را داخل قابلمه آب جوش ریخته و ۳-۴ دقیقه مانده به آبکش کردن برنج رشته ها را اضافه کنید. قبل از اینکه رشته ها خیل نرم بشوند برنج را آبکش نمایید.

۵. کف قابلمه را با اندکی روغن چرب کنید و چند حلقه سیب زمینی ته آن قرار دهید. بعد نصف مخلوط برنج و رشته را روی سیب زمینی ها بریزید سپس گوشت را روی برنج قرار دهید و در انتها مابقی برنج و رشته را روی گوشت بریزید. و اجازه دهید برنج دم بکشد.

۶. مرحله پایانی. رشته پلو با گوشت آماده است. نوش جان

رشته پلو با کشمش و عدس

طرز تهیه رشته پلو با دو دستور پخت متفاوت

مواد لازم:

کشمش: نصف لیوان برنج: دو لیوان رشته پلویی: یک لیوان هویج: یک عدد سیب زمینی: یک عدد متوسط عدس پخته: نصف لیوان روغن: به مقدار لازم نمک ،فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم زعفران و دارچین: به مقدار لازم خلال بادام و پسته: برای تزئین به مقدار نیاز

طرز تهیه:

۱. در این روش هم باید از قبل برنج را چند ساعتی در آب و نمک خیسانده باشید.

۲. برای شروع تابه ای مناسب را انتخاب کنید رو حرارت قرار دهید بعد کمی روغن اضافه کنید و پیازهای خلالی شده را تفت دهید تا طلایی شود و کنار بگذارید.

۳. در ادامه هویج رنده شده( رنده درشت) را با مقداری روغن و دارچین و زعفران تفت داده و کنار بگذارید. سپس کشمش را هم اندکی تفت دهید و کنار بگذارید.

۵. خلال بادام و پسته خیسانده در گلاب (حدود یک ساعت) را نیز تفت داده و کنار بگذارید.

طرز تهیه رشته پلو با دو دستور پخت متفاوت

۶. بعد از تفت دادن مواد برنج را در قابلمه پر از آب جوش بریزید و کمی نمک هم اضافه کنید. چند دقیقه مانده به آبکش کردن برنج رشته پلویی را اضافه کنید و حدودا ۲ دقیقه اجازه دهید بجوشد. قبل از اینکه رشته خیلی نرم شود برنج را آبکش کنید.

۷. در این مرحله از طرز تهیه رشته پلو, کف قابلمه چند حلقه سیب زمینی قرار دهید سپس برنج را داخل قابلمه بریزید و مقداری زعفران دم کرده و دارچین نیز روی برنج ریخته درب قابلمه را ببندید اجازه دهید تا برنج دم بکشد.

۸. بعد از اینکه برنج دم کشید آن را در ظرف مخصوص سرو ریخته و با کشمش، عدس، پیاز داغ ،هویج و خلال بادام و پسته مخلوط کنید.

۹. مرحله پایانی. رشته پلو با کشمش و عدس آماده سرو می باشد.نوش جان

پینشنهاد می کنیم برای آشنایی با طرز تهیه لوبیا پلو ، هویج پلو با مرغ و تهیه باقالی پلو با گوشت بر روی لینک هر کدام کلیک کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان