برخی املاک مازاد آموزشی برای تأسیس مدارس غیردولتی در اختیار مؤسسین قرار می گیرد


برخی املاک مازاد آموزشی برای تأسیس مدارس غیردولتی در اختیار مؤسسین قرار می گیرد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور گفت:برای توسعه مدارس غیردولتی باید برخی املاک مازاد آموزشی برای تأسیس این مدارس در اختیار مؤسسین قرار گیرد.

مجتبی زینیوند روز گذشته(پنجم بهمن ماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان، اظهار کرد: آنجایی که مطابق برنامه ششم توسعه تعداد ۱۵ درصد دانش آموزان باید تحت پوشش مدارس غیر انتفاعی قرار بگیرند، لازم است آموزش و پرورش استان‌ها برای تحقق این امر برنامه مدونی داشته باشند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور افزود: در حال حاضر میانگین حضور دانش آموزان در مدارس غیر دولتی در کشور ۱۱.۸۳ درصد و این آمار در استان هرمزگان حدود ۱۰ درصد است.
زینی وند تحقق این امر را داشتن برنامه ریزی و قرار دادن مشوق هایی برای تأسیس مدارس غیردولتی دانست و عنوان کرد: بخشی از کار درون سازمانی است که ادارات آموزش و پرورش باید ذهنیت جامعه را درمورد مدارس غیر دولتی روشن سازند وشرایطی را فراهم سازند تا روند آموزشی و پرورشی این مدارس بیش ازپیش ارتقاء یابد.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور ادامه داد: برای توسعه مدارس غیردولتی باید برخی املاک مازاد آموزشی برای تأسیس این مدارس در اختیار مؤسسین قرار گیرد و نیز تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار داد. که در این زمینه نیازمند همکاری سایر دستگاه های عضو شورای آموزش وپرورش است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است