از سه شنبه شرایط جوی و دریایی پایداری بر روی هرمزگان حاکم خواهد شد


از سه شنبه شرایط جوی و دریایی پایداری بر روی هرمزگان حاکم خواهد شد

کارشناس اداره کل هواشناس استان هرمزگان گفت: در برخی نقاط (بیشتر نیمه شرقی استان) رگبار باران گاه رعد و برق مورد انتظار است.

مجتبی حمزه نژاد در گفت و گو با ایسنا، افزود: طی امروز یکشنبه(ششم بهمن ماه) تحت گذر و تاثیر موجی ناپایدار، افزایش سرعت باد و وزش باد شدید به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب برروی خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و سواحل و جزایر پیش بینی می شود و دریا مواج خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشینه سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید، اظهار کرد: توصیه می شود تمهیدات لازم در بنادر استان (به ویژه بنادر غربی) صورت پذیرد.

حمزه نژاد اضافه کرد: همچنین در این مدت گذر ابر برروی آسمان استان پیش بینی می شود و در برخی نقاط (بیشتر نیمه شرقی استان) رگبار باران گاه رعد و برق مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناس استان هرمزگان بیان کرد: دوشنبه(هفتم بهمن ماه) از میزان سرعت باد در تنگه هرمز و نوار ساحلی استان کاسته خواهد شد اما در خلیج فارس و دریای عمان با شدت کمتر وزش بادهای شمال غربی-غربی تداوم خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه از روز سه شنبه شرایط جوی و دریایی پایداری برروی استان حاکم خواهد شد، خاطرنشان کرد: از نظر دمایی در این مدت تغییرات دمایی بین ۱ تا ۳ درجه سلسیوس پیش بینی می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان