نگاه جامعه به معتاد بهبود یافته نیازمند باز تعریف است


نگاه جامعه به معتاد بهبود یافته نیازمند باز تعریف است

قزوین – ایرنا - فرماندار شهرستان بوئین‌زهرا گفت: نگاه جامعه به معتاد بهبود یافته به عنوان نیروی انسانی مولد نیازمند باز تعریف است و باید دستگاه‌های فرهنگی و متولی در این زمینه ورود جدی‌تری داشته باشند.

علی رحمانی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که با حضور اردشیر صفاپور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در بویین زهرا برگزار شد، افزود: باید در کنار سیاست‌های فرهنگی، پیشگیرانه و درمانی برای آسیب دیدگان، زنجیره‌ای از اقدامات هدفمند در خدمات مشاوره‌ای، حمایت‌های اجتماعی و مهارتی و فرصت سازی شغلی همراه با نظارت بهینه در سطح شهرستان اجرایی شود.

رحمانی خاطر نشان کرد: پاکی از اعتیاد به عنوان سرمایه‌ای مهم و دستاوردی مطلوب هنگامی اثربخش است که معتادان دوباره مجال بازگشت به چرخه آسیب و سوء مصرف مواد را نیابند.

وی اضافه کرد: یکی از عواملی که در این خصوص نقش محوری دارد اشتغال است چون معتادان بهبود یافته در صورت شاغل شدن، فرصت گذران مفید وقت، درآمدزایی و تعلق پذیری اجتماعی را به دست آورده و کمتر به بازگشت مجدد به منجلاب اعتیاد فکر خواهند کرد.

فرماندار شهرستان بویین زهرا در ادامه با اشاره به سیاست‌های کلی ابلاغی مبارزه با مواد مخدر از سوی مقام معظم رهبری، گفت: طبق این سیاست‌ باید برای توسعه مطالعات و پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای در امر مبارزه با مواد مخدر و روانگردان و پیشگیری و درمان معتادان با تکیه بر دانش روز دنیا اقدام کرد و از ظرفیت علمی، تخصصی و پژوهشی کلیه مراکز علمی و دانشگاهی در این زمینه استفاده نمود.

در ادامه این جلسه سایر اعضا نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود برای مقابله با مواد مخدر در سطح شهرستان پرداختند.

شهرستان بویین زهرا در ۵۵ کیلومتری مرکز قزوین واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی