در آرایش چشم حساس به چه نکاتی توجه کنیم


اگر چشم های شما به لوازم آرایش حساسیت دارد، حتی استفاده از مقدار کمی ریمل یا کشیدن یک خط چشم باریک باعث سوزش و قرمزی و خارش چشم های شما می شود ولی لازم نیست که از میکاپ چشم های خود صرف نظر نمایید و بهتر است تکنیک هایی را رعایت کنید تا بتوانید از انواع مدل های آرایش سنگین و سبک برای میکاپ چشم های خود استفاده نمایید. نحوه آرایش چشم حساس میکاپ چشم...

اگر چشم های شما به لوازم آرایش حساسیت دارد، حتی استفاده از مقدار کمی ریمل یا کشیدن یک خط چشم باریک باعث سوزش و قرمزی و خارش چشم های شما می شود ولی لازم نیست که از میکاپ چشم های خود صرف نظر نمایید و بهتر است تکنیک هایی را رعایت کنید تا بتوانید از انواع مدل های آرایش سنگین و سبک برای میکاپ چشم های خود استفاده نمایید.

نحوه آرایش چشم حساس

میکاپ چشم های حساس نسبت به چشم های معمولی کمی دشوارتر است زیرا شما باید از وسایل آرایشی مناسب و ضد حساسیت استفاده نمایید تا از آسیب رساندن به چشم هایتان جلوگیری شود. در ادامه نحوه آرایش چشم حساس را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

در آرایش چشم حساس به چه نکاتی توجه کنیم

نکاتی برای میکاپ چشم حساس

۱. اگر چشم های شما حساس هستند و مستعد آبریزش نیز می باشند باید مواد آرایشی را انتخاب نمایید که در ترکیبات آن ها از مواد تحریک کننده استفاده نشده باشد. محصولات آرایشی نظیر ریمل و سایه چشم و خط چشم حاوی مواد حساسیت زا نظیر عطر و الکل دناتوره و الکل بنزین و الکل SD می باشند که همه این مواد می توانند باعث تحریک چشم ها شوند بنابراین بهتر است قبل از هر چیز از ترکیبات موجود در این وسایل آرایشی اطلاعاتی را داشته باشید.

۲. اگر شما تمایل دارید از کرم پودر ها و کانسیلرهایی که حاوی ضد آفتاب هستند استفاده نمایید بهتر است ترکیباتی که شامل مواد معدنی دی اکسید تیتانیوم و زینک اکساید هستند را انتخاب نمایید زیرا این ترکیبات موجب تحریک چشم ها نمی شوند. توجه داشته باشید که کانسیلرها و کرم پودرهایی که در ساخت آن ها از ترکیباتی نظیر آووبنزون و اکتینوکسات استفاده شده است اگر در نزدیکی چشم های حساس زده شوند باعث تحریک چشم ها می شوند از این رو بهتر است از این نوع کانسیلرها و کرم پودرها استفاده نکنید.

در آرایش چشم حساس به چه نکاتی توجه کنیم

۳. ضد آفتاب های مینرال برای افرادی که دارای چشم های حساس هستند انتخابی مناسب و ایده آل محسوب می شوند زیرا این نوع ضد آفتاب ها دارای ترکیبات ملایمی می باشند.

۴. اگر شما در مورد انتخاب محصول آرایشی خود دچار شک هستید بهتر است از محصولاتی استفاده نمایید که متخصص پوست یا چشم پزشک شما آن ها را تایید کرده اند.

۵. ریمل ها انواع مختلفی دارند و بهتر است شما در زمینه انتخاب ریمل چشم هایتان از چشم پزشک مشورت بگیرید و ریملی را انتخاب نمایید که باعث تحریک چشم هایتان نشود.

در آرایش چشم حساس به چه نکاتی توجه کنیم

۶. برخی از لوازم آرایشی نظیر ریمل و خط چشم باید به صورت منظم تعویض شوند توجه داشته باشید از ریمل یا خط چشم می توانید بعد از باز شدن به مدت ۳ تا ۶ ماه استفاده نمایید زیرا این نوع محصولات آرایشی زودتر از محصولات پودری نظیر سایه چشم سلامت و کیفیت خود را از دست می دهند همچنین در محصولات مایعی نظیر ریمل و خط چشم میکروب هایی جمع می شوند که برای چشم های حساس مشکلاتی را ایجاد می کنند.

۷. یکی دیگر از عواملی که باعث افروخته شدن چشم ها می شوند استفاده از برس های آرایش آلوده است. توجه داشته باشید که لازم نیست هر روز برس های آرایشی تان را بشویید اما بهتر است از آن ها بدرستی نگهداری نمایید و هفته ای یک بار یا ماهی یک بار آن ها را بشویید و تمیز کنید همچنین اگر برس های آرایش درون کیف رها شوند آلوده خواهند شد از این رو بهتر است از کیفی مخصوص برای نگهداری برس و سایر لوازم آرایشی خود استفاده کنید. برای شستن برس و پدهای آرایشی می توانید از شامپوهای ملایم کننده نظیر شامپو بچه استفاده نمایید.

در آرایش چشم حساس به چه نکاتی توجه کنیم

۸. به واکنش های چشم های حساس در برابر برخی از آرایش های خاص توجه داشته باشید.

۹. برخی از رنگ سایه ها باعث قرمزی چشم ها می شوند و بیشتر افراد به رنگ قرمز حساس هستند و شاید کمتر کسی از این رنگ سایه چشم استفاده نماید ولی سایه ها با رنگ های ارغوانی و بنفش و صورتی و قهوه ای دارای رنگدانه های قرمز می باشند و اگر شما متوجه شدید که بعد از استفاده از این رنگ سایه ها چشم هایتان واکنش خاصی نشان دادند بهتر است دیگر از آن رنگ سایه استفاده نکنید همچنین بهتر است در هنگام خریدن پالت سایه نوع ضد حساسیت آن را انتخاب نمایید.

۱۰. از لوازم آرایشی نظیر ریمل و خط چشم و سایه چشم به صورت اشتراکی استفاده نکنید همچنین از تسترهای موجود در فروشگاه های لوازم آرایشی هرگز استفاده نکنید زیرا معلوم نیست چه افرادی از آن ها استفاده کرده اند و در صورتی که تمایل دارید محصولی را امتحان کنید بهتر است از فروشنده بخواهید آن ها را تمیز نماید.

در آرایش چشم حساس به چه نکاتی توجه کنیم

۱۱. در پایان روز و قبل از اینکه به رختخواب بروید باید آرایش خود را پاک کنید زیرا خوابیدن با آرایش علاوه بر اینکه برای پوست مضر است می تواند به چشم ها نیز آسیب برساند زیرا ذرات لوازم آرایشی در هنگام خواب وارد چشم ها می شوند بنابراین شما روز بعد با چشم هایی قرمز و پف کرده از خواب بیدار خواهید شد همچنین در هنگام خواب ریمل و خط چشم موجب تحریک چشم ها خواهند شد و به آن ها فشار زیادی را وارد می کنند.

۱۲. برای پاک کردن آرایش چشم از پاک کننده های ملایم و بدون عطر استفاده نمایید همچنین پاک کننده ها بهتر است قوی باشند تا شما بتوانید بدون نیاز به مالش زیاد چشم ها یا کشیدن مژه ها ، میکاپ چشم های خود را به راحتی پاک نمایید.

در آرایش چشم حساس به چه نکاتی توجه کنیم

۱۳. از ریمل های ضد آب و سایه های کرمی استفاده نمایید و بهتر است افراد با چشم های حساس برای آرایش چشم های خود از سایه های پودری استفاده نکنند.

۱۴. اگر با رعایت همه موارد ذکر شده باز هم دچار قرمزی یا سوزش چشم شدید بهتر است قبل از آرایش چشم ها از قطره های استریل چشمی که در داروخانه ها موجود هستند استفاده نمایید.

در آرایش چشم حساس به چه نکاتی توجه کنیم

در این مطلب نکاتی برای آرایش چشم حساس را مطالعه کردید که امیدواریم با توجه به ترفندهای ذکر شده بتوانید چشمان حساس خود را به راحتی میکاپ نمایید و از آسیب رسیدن به چشم هایتان جلوگیری نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان