برگزاری نشست «علمای مقاومت» در عراق


برگزاری نشست «علمای مقاومت» در عراق

رئیس جماعت علمای عراق از برگزاری نشست «علمای مقاومت» به منظور گسترش فرهنگ مقاومت و ایثار بین علما، جوانان و تمامی اقشار جامعه در عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شیخ «خالد الملا»، رئیس جماعت علمای عراق از اهل سنت به منظور ابراز همدردی با ملت ایران در پی به شهادت رسیدن سردار «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» معاون حشد شعبی و یارانشان به دست دولت تروریسم آمریکا، با حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامرضا اباذری» رایزن فرهنگی ایران در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

شیخ خالد الملا در سخنانی،گفت: شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش و درهم آمیختن خون‌های پاک این فرماندهان عزیز ایرانی و عراقی، انسجام و وحدت جهان اسلام، همبستگی، عزت و موفقیت مضاعف در تمام عرصه‌ها برای ایران و عراق و پیروزی نهایی مقاومت را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم پیشرفت همکاری فرهنگی دو جانبه بین جوانان ایرانی و عراقی، افزود: باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا خون شهدای مقاومت پایمال نشود و راه آن دو شهید بزرگوار را با قدرت و قوت بیشتری ادامه دهیم.

رئیس جماعت علمای عراق ادامه داد: ما درصدد تشکیل نشستی با عنوان «علمای مقاومت» در عراق هستیم تا بتوانیم از این طریق فرهنگ مقاومت و ایثار را بین علما، جوانان و تمامی اقشار جامعه پرورش و گسترش دهیم.

اباذری، رایزن فرهنگی ایران در بغداد با بیان اینکه بی شک شهادت فرماندهان جبهه مقاومت شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس، وحدت بین دو ملت را بیش از پیش کرده است، افزود: هر دو ملت تمام سعی خود را برای ادامه راه این دو شهید گرانقدر خواهند کرد.

وی آمادگی رایزنی فرهنگی ایران در بغداد را برای ارائه هرگونه کمک در عرصه فرهنگی در کشور عراق اعلام کرد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط